Płock to kolejne miasto w Polsce, które będzie wykorzystywało wodorowe autobusy w komunikacji zbiorowej. Podpisana umowa przewiduje, że w 2026 roku na płockich ulicach pojawi się 18 egzemplarzy modelu Solaris Urbino 12 hydrogen, które będą stanowiły bardzo ważny element strategii rozwoju zrównoważon...
Przedsiębiorstwo PKS w Rzeszowie S.A. wkracza w nową erę transportu publicznego, stawiając na innowacyjne i ekologiczne rozwiązania. Już jutro spółka podpisze umowę z firmą Daimler Buses Polska na dostawę sześciu autobusów napędzanych wodorem. To zna...
Transport drogowy odpowiada za znaczną część emisji gazów cieplarnianych, które można powiązać z ludzkością. Nie powinny więc dziwić starania mające na celu redukcję wytwarzania tych szkodliwych gazów. Jeden z pomysłów zakłada napędzanie pojazdów pal...
Biuro prasowe gdańskiego ratusza w przesłanym komunikacie poinformowało, że do miasta dotarły cztery (z 10 zamówionych) autobusy NesoBus napędzane zielonym wodorem.
Prawie 100 mld zł z Unii Europejskiej pomoże w najbliższych latach rozwijać transport w Polsce. Już teraz o dofinansowanie mogą ubiegać się ci, którzy swoją flotę chcą rozszerzyć o nowe elektryczne lub wodorowe autobusy. W tym roku ruszą też inne kon...
MPK Poznań podpisało nową umowę z firmą Solaris na kolejne autobusy wodorowe. Umowa w wersji podstawowej obejmuje pięć pojazdów Solaris Urbino 12 hydrogen, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne cztery, z czego poznański przewoźnik od razu s...
Rzeszów News Przewoźnik PKS Rzeszów kupił za niemal 23 mln zł sześć autobusów wodorowych. Zakup dofinansowano z KPO; nowe pojazdy mają wyjechać na linie obsługiwane przez rzeszowski PKS w czerwcu 2026 r. Jak poinformowano, to pierwszy w Polsce PKS, k...
Krakowskie MPK stawia kolejny krok w kierunku ekologicznej przyszłości. Już za rok na ulicach miasta pojawią się pierwsze wodorowe autobusy marki NesoBus, otwierając nowy rozdział w lokalnym transporcie publicznym. Artykuł Autobusy wodorowe wjadą do...
Informując o porozumieniu, Urząd Miasta Płocka podkreślił, że na zakup wodorowych autobusów uzyskał dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, które stanowi 100 proc. kwoty netto umowy, czyli ponad 57 mln zł, natomiast kwota...
Chociaż nowy autobus wodorowy kosztuje kilka razy więcej niż bateryjny i dużo więcej niż spalinowy, a i koszty jego codziennego użytkowania w porównaniu do pojazdów tradycyjnych są kilka razy wyższe, spółki miejskie bronią swoich wyborów i zamawiają...