Komisja Europejska wycofała się we wtorek z planowanego zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Zamiast ograniczenia emisji o 100 proc. (co skutkowałoby dostępnością jedynie "elektryków"), producenci aut będą musieli je ściąć o 90 proc. Zdaniem ekspertów otwiera to drogę do dalszej sprzedaży naw...
Kiedy w marcu 2023 zapadła decyzja o zakazie sprzedaży aut spalinowych na terenie po 2035 roku, Komisja Europejska — mimo całej stanowczości — zostawiła sobie furtkę do zmiany decyzji. Do 2026 roku urzędnicy mieli zweryfikować sytuację na europejskim...
Europejscy producenci samochodów liczą na odroczenie zakazu stosowania silników spalinowych, który miałby obowiązywać od 2035 roku. Decyzje w tej sprawie mogą zapaść już 10 grudnia 2025 roku.
Antonio Filosa, szef Stellantis, w niezwykle ostrych słowach skrytykował kierunek polityki regulacyjnej Unii Europejskiej, ostrzegając, że kontynuacja obecnego kursu może doprowadzić do zapaści jednego z najważniejszych sektorów przemysłu na kontynen...
Komisja Europejska rezygnuje z całkowitego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE od 2035 roku. Na stole pojawiła się nowa, łagodniejsza propozycja. To wiadomość, na którą czekało wielu kierowców i producentów. Miało być "zero emisji" i...
Komisja Europejska łagodzi przepisy dotyczące sprzedaży nowych samochodów spalinowych na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z wcześniejszym projektem, od 2035 r. miał obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży takich pojazdów. Zamiast tego KE zaproponował...
Komisja Europejska wycofuje się z całkowitego zakazu sprzedaży w UE nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. W zamian zaproponuje producentom wymóg redukcji emisji CO2 o 90 procent. KE chce, aby od 2035 roku producenci samochodów musieli osiągnąć...
Zakaz, z którego wycofała się Komisja Europejska, miał dotyczyć wyłącznie samochodów osobowych oraz dostawczych. The post UE wycofuje się z zakazu sprzedaży aut spalinowych. Jak odnosi się to do ciężarówek? appeared first on 40ton.
Komisja Europejska wycofuje się z całkowitego zakazu sprzedaży w UE nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. We wtorek zaproponowała, aby producenci samochodów od 2035 r. musieli spełnić wymóg redukcji emisji CO2 o 90 proc.