InPost publikuje „listę wstydu” branży kurierskiej. Firma uderza w graczy na polskim rynku i wskazuje, że cała zagraniczna bezpośrednia konkurencja zapłaciła w 2024 roku tylko 89,8 mln zł podatku CIT. I podaje swoje rachunki.
InPost, jak co roku podzielił się właśnie danymi za rok poprzedni, a odnoszącymi się do wysokości zapłaconego podatku CIT, przez firmy kurierskie świadczące usługi w Polsce. Tym razem z dosadnie i mocno brzmiącym określeniem - „lista wstydu”.
Firmy Allegro Polska, DHL eCommerce Poland, DPD Polska i InPost są podejrzewane przez UOKiK o stosowanie greenwashingu, czyli pseudoekologicznego marketingu. Jeśli zarzuty potwierdzą się, firmom grożą słone kary finansowe.
Wysyłka paczki wydaje się dziś czynnością niemal banalną. Kilka kliknięć, druk etykiety i sprawa załatwiona. Kurier puka do drzwi, zabiera zgrabny karton i wyrusza w drogę. Ale co, jeśli przedmiot, który chcemy wysłać, wymyka się standardowym ramom?...
Andrzej Duda kończy, ale wstydu sobie nie oszczędzi aż do ostatniego dnia swej smętnej i godnej pożałowania prezydentury. Słusznie dopytuje Radosław Sikorski, czy następny do odznaczenia będzie Robert Bąkiewicz.
W zakupach online wygoda ma duże znaczenie. InPost Pay to usługa, która upraszcza właśnie ten ostatni etap. Zamiast wypełniać kolejne formularze na stronie sklepu, można zakończyć zamówienie w aplikacji InPost Mobile. To rozwiązanie, które coraz częś...
W zakupach online wygoda jest równie ważna, co oszczędność czasu. Gdy cały proces przebiega sprawnie, zyskuje na tym użytkownik. InPost Pay odpowiada właśnie na tę potrzebę: upraszcza finalizowanie zamówienia i pozwala mieć wszystkie zamówienia w jed...
Pierwsze zarzuty za pseudoekologiczną komunikację marketingową – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna walkę z nieuczciwymi praktykami firm kurierskich i e-commerce, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd „zielonymi” hasłami. ...
W erze zwiększonej świadomości ekologicznej konsumenci częściej zwracają uwagę na wpływ swoich decyzji zakupowych na środowisko. Firmy dobrze o tym wiedzą i by zdobyć ich zaufanie coraz śmielej sięgają po zielone hasła. Ale co jeśli za tymi ekologicz...