Wojciech Balczun zostanie trzecim już ministrem aktywów państwowych w rządzie Donalda Tuska. Dotąd Balczun był menedżerem w PKO BP, szefem PKP Cargo i kolei Ukrainy, a ostatnio prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu.
Wojciech Balczun stanął na czele ministerstwa aktywów państwowych. Jego zadaniem będzie nadzór nad 174 spółkami Skarbu Państwa o łącznej wartości ponad 400 miliardów złotych. Jest doświadczonym menadżerem, ale też gitarzystą. - Muzyka to moja życiowa...
- Zmiana na stanowisku prezesa jest czymś normalnym. Szczególnie jeśli będziemy widzieli problemy wewnątrz zarządów - mówi w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" Wojciech Balczun w pierwszym wywiadzie od zostania ministrem aktywów państwowych. Odpowiada też,...
Niezależnie od tego, jak wielka jest determinacja Ministerstwa Sprawiedliwości do przeforsowania ustawy frankowej, plan nie powiedzie się bez podpisu prezydenta Karola Nawrockiego. Zaprzysiężenie prezydenta elekta będzie mieć miejsce 6 sierpnia, ale...
W ramach rekonstrukcji rządu Donalda Tuska Wojciech Balczun objął ster w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Kim jest, jak naprawiał Koleje Ukraińskie i dlaczego mogło go to kosztować życie?
Znany z występów w zespole "Chemia" minister posiada imponującą kolekcję gitar. Z jego oświadczenia majątkowego wynika, że ma aż piętnaście takich instrumentów. Wojciech Balczun zgromadził też imponujące oszczędności.
Chcę, by w państwowych spółkach było jak najmniej polityki, a jak najwięcej merytoryki - mówi w nowym formacie WNP "Zmiana kursu" minister aktywów państwowych Wojciech Balczun.
JSW potrzebuje ok. 3 mld zł finansowania, by zapewnić sobie płynność w 2026 r. - poinformował minister aktywów państwowych Wojciech Balczun. Zakłada on, że część potrzebnych środków pochodzić będzie z rynku, a część z Funduszu Reprywatyzacji.
Przeciętne wynagrodzenie w Polsce w sektorze przedsiębiorstw w czerwcu tego roku ponownie poszło do góry. Wśród branż jednak wyraźnie kształuje się lider. W tym zawodzie skok wyniósł ponad 20 proc., a średnia pensja wzrosła do prawie 17 tysięcy złoty...
Jeszcze niedawno w Volkswagenie kryzysy gonił kryzys. Dziś ten niemiecki koncern obejmuje prowadzenie w sprzedaży aut elektrycznych w Europie. I nie wynika to jedynie ze słabości konkurencji.