Od 1 stycznia 2025 roku w Polsce obowiązywać będą nowe przepisy, które mają na celu zwiększenie poziomu recyklingu i poprawę gospodarowania odpadami. Ta zmiana wpłynie na zakupy w dużych sieciach handlowych, takich jak Biedronka i Lidl. Czy nasze portfele boleśnie ją odczują?
Już niebawem wielu konsumentów może zaskoczyć nieco wyższa kwota, którą przyjdzie im zapłacić za standardowe zakupy m.in. w Lidlu czy Biedronce. Największe sieci sklepów powoli wdrażają zmiany w związku z wprowadzonym przez rząd systemem kaucyjnym. N...
Nowa opłata w Biedronce, którą będzie musiało zapłacić wielu klientów. Idąc na zakupy po 1 stycznia 2025 r., można było zauważyć, że w sklepach pojawiły się nowe komunikaty. Kartki z informacją o dodatkowej opłacie wywieszone zostały na półkach sklep...
Czerwcowe badanie ASM Sales Force Agency pokazuje, że Auchan nadal utrzymuje pozycję lidera najniższych cen na rynku. Średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wyniósł 231,91 zł, co oznacza spadek o 5,50 proc. w porównaniu do najtańszego koszyka w...
Programy lojalnościowe, oferowane przez dyskonty i sklepy sieciowe, to ulubiona “rozrywka” Polaków? Badanie preferencji konsumentów potwierdza, że wszelkiego rodzaju rabaty, promocje i, przede wszystkim, karty członkowskie uprawniające do programów l...
Nieczyste zachowania Biedronki i Dino podejrzewa prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z tego względu wszczęte zostało postępowanie wyjaśniające. Podstawą zainteresowania sieciami było domniemanie nielegalnego porozumienia o niekonkurowani...
Grupa Pepco opublikowała wyniki za I półrocze 2025 r., pokazując dobre wyniki marek Pepco i Dealz przy spadkach Poundland. Grupa kontynuuje realizację strategii wzrostu, zwiększa liczbę sklepów i poprawia rentowność.
O pojawieniu się tych dyskontów w Polsce już od jakiegoś czasu jest głośno. Najpierw zniknęły z rynku, aby powrócić po dwóch latach pod zmienioną nazwą. Ich działalność przez jakiś czas nie zwracała większej uwagi, teraz zajęło się nią państwo. Znane...
W maju br. liczba wizyt wzrosła rok do roku w każdym badanym formacie sklepowym, a najbardziej w convenience i hipermarketach – odpowiednio o 8,2% i 8,1%. Dyskonty i supermarkety mają gorsze wyniki rdr. – 4,7% i 2,7% na plusie. Z kolei miesiąc do mie...
W jednej z Biedronek na terenie Białegostoku klientka odkryła produkty spożywcze, które wyraźnie nie nadawały się do zakupu. Tego dnia, sprzedawane były jednak w bardzo atrakcyjnej cenie. Do sprawy, którą opisuje portal o2.pl odniosła się już Biedron...