Miał ratować środowisko, a stał się koszmarem wielu właścicieli diesli. Układ recyrkulacji spalin EGR, obowiązkowy w silnikach spełniających normę Euro 6, regularnie psuje się i generuje horrendalne koszty napraw. Wymiana zaworu to nawet 3,5 tys. złotych, naprawa chłodnicy spalin kolejne 2,5 tys., a...
Plastik przez lata był symbolem wygody i konsumpcji: dziś zaczyna być też symbolem naszych problemów wynikających z ciągłego dogadzania sobie. Naukowcy z Uniwersytetu Kopenhaskiego opracowali metodę pozwalającą zamieniać odpady z tworzyw PET w materi...
Mieszańce sorga i trawy sudańskiej cieszą się coraz większą popularnością wśród rolników, jednak pojawia się pytanie, czy są objęte wsparciem w ramach rolnictwa ekologicznego? Resort rolnictwa odpowiada.
W cyklu samochodowego życia Międzynarodowa Rada ds. Czystego Transportu (ICCT) opublikowała najnowszą analizę porównującą całkowitą emisję CO₂ samochodów elektrycznych (BEV) i spalinowych (ICEV) w cyklu życia pojazdu – od produkcji, przez eksploatacj...
Od lata 2025 wszystkie nowe smartfony i tablety w UE muszą być odporne na wodę, łatwe w naprawie i posiadać etykietę energetyczną. Zmiany mają zmniejszyć ślad węglowy i chronić konsumentów. Sprawdź szczegóły nowych regulacji. The post Nowe przepisy U...
ABB podpisała umowę z niemieckim operatorem systemu dystrybucyjnego E.ON na dostawę nowej generacji rozdzielnic średniego napięcia. Urządzenia będą wolne od sześciofluorku siarki (SF6) – gazu cieplarnianego, którego stosowanie w rozdzielnicach zostan...
Na terenie papieskiej posiadłości w Castel Gandolfo pod Rzymem powstał ośrodek inspirowany ekologiczno-społeczną encykliką papieża Franciszka „Laudato Si” (Pochwalony bądź). To miejsce edukacji i krzewienia wizji tego dokumentu, uznanego za przełomow...
W powszechnej świadomości utarło się przekonanie, że to pokolenie Z i millenialsi, wychowani w erze globalnego ocieplenia i mediów społecznościowych, są najbardziej zaangażowani w walkę o planetę. A co, jeśli rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej? N...
Najnowsze badania naukowe z Kalifornii dowodzą, że szybkie ładowarki do samochodów elektrycznych mogą emitować więcej szkodliwych pyłków niż dystrybutory na stacjach paliw. Wyjaśniamy ten szokujący paradoks.