Według opublikowanych danych w związku z rozwojem unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (UE ETS) emisja dwutlenku węgla jest o około 47 proc. niższa od poziomu z 2005 r. Zapowiedziano, że jeśli utrzyma się ta tendencja, to możliwe jest osią...
Najnowsze badanie Carbon Majors, w którym przeanalizowano działalność największych firm na świecie, pokazuje, że za 80 proc. emisji CO2 na świecie odpowiada tak naprawdę "garstka" firm. Swoje dokładają też jednak całe państwa.
Z raportu ACEA wynika, że w latach 2017–2023 sprzedaż samochodów elektrycznych w UE rosła trzykrotnie szybciej niż liczba instalacji punktów ładowania. Patrząc w przyszłość, według szacunków branży UE będzie potrzebować osiem razy więcej punktów ła...
System ETS wygenerował informację o emisjach dwutlenku węgla w poszczególnych krajach Europy. I nad Polską nie można wyjść z podziwu. W procesie redukowania produkcji szkodliwego podobno dla klimatu gazu nie mamy sobie w Europie równych. Co więcej, n...
Rada UE zatwierdziła zwiększenie redukcji emisji CO2 dla pojazdów ciężkich do 45 proc. od 2030 r. (wzrost z planowanych dotychczas 30 proc. ), o 65 proc. od 2035 r. oraz o 90 proc. od 2040 r., podała Rada. Wszystkie nowe autobusy miejskie będą musia...
Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie w sprawie ustanowienia normy emisji spalin Euro 7. Po raz pierwszy norma taka dotyczy nie tylko zanieczyszczeń emitowanych z rur wydechowych pojazdów, ale także powstających podczas hamowania. Określa on...
Parlament Europejski przyjął przepisy ustalające nowe normy emisji CO2 dla nowo zarejestrowanych pojazdów przemysłowych, ciężarówek i autobusów. Zgodnie z zapisami, emisje te będą musiały zostać zmniejszone o 45% w okresie 2030-2034, o 65% w latach 2...
Szkocki rząd wycofał się w czwartek ze swojej sztandarowej obietnicy - redukcji emisji gazów cieplarnianych o 75 proc. do 2030 roku w stosunku do roku 1990, przyznając, że jej realizacja „jest poza zasięgiem”.
Od lat producenci samochodów skłaniani są do ograniczania emisji dwutlenku węgla w produkowanych. Najmocniejszym środkiem nacisku UE są kary za nadmierną emisję CO2. Już wiadomo, kto zapłacił najwięcej.
Oprócz PGNiG Wydobycie Norwegia wnioski złożyło jeszcze 7 podmiotów - Aker BP ASA, Equinor Low Carbon Solutions AS, Lime Petroleum AS, Northern Lights JV DA, OMV (Norge) AS, Var Energi ASA oraz Wintershall Dea Norge AS.
Norweskie Ministerstwo Energii otrzymało wnioski od PGNiG Wydobycie Norwegia (Upstream Norway) i siedmiu innych firm w związku z ogłoszeniem dwóch obszarów na Morzu Północnym do potencjalnego składowania CO2 na szelfie norweskim — poinformował w komu...
Wiele koncernów robi sporo zamieszania wokół redukcji dwutlenku węgla. Pierwsza droga to wdrażanie samochodów hybrydowych i elektrycznych. Od niedawna zaczyna się rozpowszechniać inny trend. To dekarbonizacja już na etapie produkcji. Jeszcze inni sad...
Pojazdy ciężarowe i autobusy będą musiały spełnić ostrzejsze limity emisji CO2 niż zakładano. Wymusi to na producentach stosowanie bardziej oszczędnych napędów spalinowych lub szerokie stosowanie hybryd oraz napędów nieemisyjnych.
Według analizy przeprowadzonej przez Transport & Environment, przeniesienie łańcucha produkcji baterii z Chin do Europy mogłyby mieć duże korzyści dla środowiska. Oszczędność emisji CO2 miałaby wynieść nawet 60 proc.
Samochody elektryczne przynoszą korzyści nawet tym, którzy się ich wyrzekają, wynika z raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics. W ciągu dziesięciu... Artykuł Samochody elektryczne przeciążą sieć energetyczną i podniosą ceny p...
Nadchodzące podniesienie ceny prądu najprawdopodobniej przyczynią się także do podwyżek ceny czynszu. Tak przynajmniej alarmują przedstawiciele spółdzielni mieszkaniowych. Sytuacja może być o tyle dotkliwa, że mówi się o wzroście opłat nawet o 25 pro...