Renault dąży do obniżenia kosztów samochodów elektrycznych poprzez zastosowanie technologii LPF (litowo-żelazowo-fosforanowej). Nowe akumulatory będą produkowane przez firmę LG Energy Solution w Polsce oraz CATL na Węgrzech. Ampere, czyli dział Grupy Renault odpowiedzialny za pojazdy elektryczne ogłosił rozszerzenie oferty akumulatorów o technologię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową) do obecnie stosowanych przez francuskiego producenta baterii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowych). Jest to […...
Ampere, firma-córka Grupy Renault zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, poinformowała, że od 2026 roku chce oferować tańsze baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) jako opcję... Artykuł Renault zaoferuje tańsze baterie LF...
- Przepis konstytucji wprost wskazuje, że nie można łączyć mandatu senatora z wykonywaniem funkcji prokuratorskich - mówi w rozmowie z DoRzeczy.pl Marcin Warchoł, poseł Suwerennej Polski.
Baterie produkowane przez LG Energy Solution i zasilą najnowsze modele EV Ampere. Przypomnijmy, że końca dekady Ampere (Grupa Renault) chce mieć w ofercie 6 aut elektrycznych m. in.: dwa modele w segmencie B (Renault 4, Renault 5) i cztery modele w s...
BloombergNEF obliczył, że w 2023 roku średnia cena ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych spadła w Chinach do zaledwie 53 dolarów za 1 kWh, równowartości... Artykuł Ogniwa Li-ion dostępne w Chinach za grosze. Baterie NMC droższe tylko o 10 d...
Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe muszą być często ładowane do pełna, żeby komputer sterujący (BMS) potrafił je kontrolować. A jednocześnie ładowanie do pełna powoduje... Artykuł Ogniwa LFP degradują najszybciej, gdy są regularnie doład...
Akumulator LFP to rozwiązanie, które ma być kluczem do "taniej elektromobilności". Takie baterie są tańsze, ale też mniej wydajne i bardziej podatne na degradację. Naukowcy z uniwersytetu w Graz dokładnie przebadali takie akumulatory i znaleźli w nic...
Japoński rząd wesprze przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, chemicznej i surowcowej, by te zwiększyły wydajność i skuteczność działania sektora ogniw Li-ion. Całkowita... Artykuł JAPONIA wesprze producentów w rozwoju produkcji ogniw L...
Kontrakt Kyliana Mbappé z PSG wygasł z końcem ubiegłego sezonu. Francuski klub jednak nadal ma wobec piłkarza nieuregulowane zaległości. W sprawie tej miała się dziś zebrać właściwa komisja LFP (Ligue de Football Professionnel – organizacja zar...
Największy na świecie producent ogniw Li-ion, chiński CATL, oraz konsorcjum chińskiego SAIC i amerykańskiego General Motors, ogłosiły, że opracowały wspólnie ogniwo... Artykuł CATL i SAIC-GM mają ogniwo LFP, które ładuje się z mocą 6 C. P...
Hyundai, Kia, Hyundai Steel i producent materiałów katodowych, EcoPro Bm, połączyły siły, by opracować nowe katody a następnie całe baterie Li-ion... Artykuł Hyundai i Kia chcą mieć baterie LFP o gęstości energii 0,3 kWh/kg. Nawet Chiny j...