Ford właśnie zrezygnował z planu wprowadzania na amerykański rynek w pełni elektrycznego SUV-a. Doszedł do wniosku, że po prostu się to nie opłaca, choć w projekt włożył już 1,9 mld dol. Przedstawiciele branży motoryzacyjnej jak mantrę powtarzają, że rozwoju samochodów elektrycznych nic już nie powstrzyma, ale zielona rewolucja w transporcie właśnie zaczyna hamować. Kolejne firmy przyznają się do dużych porażek, ograniczają produkcję, a kłopoty elektromobilności dotarły już do Polski.
Elektryczny trend W pierwszych miesiącach 2023 roku zarejestrowano łącznie 9 650 aut elektrycznych wszystkich marek, a w analogicznym okresie roku 2024 jest ich już nieco ponad 10 000, co daje wzrost w skali roku o 3,7%. Volvo jak podkreśla, znalazło...
Kolejne dane dotyczące sprzedaży samochodów elektrycznych na niemieckim rynku jasno pokazują, że nie mamy do czynienia tylko z chwilowym spadkiem zainteresowania, ale pogłębiającym się problemem. Główna przyczyna takiego stanu rzeczy jest właściwie j...
Zgodnie z ostatnimi statystykami podanymi przez OFV.no, w Norwegii zarejestrowane są 755 244 samochody benzynowe i 751 450 aut elektrycznych. Zanosi... Artykuł NORWEGIA zaraz będzie mieć na drogach więcej samochodów elektrycznych niż benz...
Myślisz o offroadowej podróży z domem na kółkach? Koniecznie sprawdź przyczepy terenowe, które są odpowiedzią na takie oczekiwania. Jakie są korzyści z podróżowania przyczepą? Nie są jej straszne trudne warunki drogowe. Jedną z firm specjalizujących...
Infrastruktura do rozbudowy Ponieważ w UE obserwuje się wzrost popularności pojazdów typu BEV, coraz bardziej kluczowa staje się dostępność i strategiczne rozmieszczenie publicznych szybkich ładowarek wzdłuż autostrad. Obecnie na drogach UE porusza s...
Kilka zdań o rynku Według raportu Global Tires Market Size, światowy rynek opon, wyceniany na 139,98 mld USD w 2023 roku, ma wzrosnąć do 180,52 mld USD do 2030 roku, przy CAGR (skumulowana roczna stopa wzrostu) wynoszącym 3,7% w okresie 2024-2030. Ry...
Pożary elektryków często przyciągają uwagę mediów. Z tego powodu można odnieść wrażenie, że palą się one częściej niż tradycyjne auta. Czy faktycznie? Oto dane Państwowej Straży Pożarnej.
Polestar to kolejny z producentów zmagających się ze słabnącym popytem na samochody elektryczne. Nad szwedzko-chińskim producentem gromadzą się ciemne chmury - od wejścia na giełdę kurs akcji Polestara spadł już o ponad 90 proc.
Akumulator jest dziełem chińskiej firma Geely Auto Group. Wprowadziła ona na rynek litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator EV (czyli samochodowy), który ma wyjątkową żywotność, oferuje bardzo krótki czas ładowania, jak również jest bardzo bezpieczny.
W czwartek, 25 lipca 2024 roku, akcje Renault i Stellantis zanotowały znaczne spadki na giełdzie, odpowiednio o 7,49% i 8,66%, plasując się wśród najgorszych wyników we francuskim indeksie giełdowym. Co ciekawe, oba koncerny motoryzacyjne przedstawił...