Przedsiębiorcy nie muszą już wychodzić z aplikacji, żeby opłacić składki ZUS. W mZUS dla Płatnika pojawiła się możliwość zapłaty online. Na razie działa w wybranych bankach i kosztuje 55 groszy za przelew, a w przyszłości ma pojawić się także płatność BLIK-iem.
Ceny paliw w Jaworznie znów poszły w górę. W zaledwie kilka dni benzyna podrożała nawet o 30 groszy i przekroczyła 6 złotych za litr, a diesel aż o 75 groszy i przebił poziom 7 złotych za litr. Gdzie najtaniej zatankować w Jaworznie? Sprawdziliśmy ce...
21 kwietnia na wszystkich stacjach w kraju będziemy tankować znacznie taniej niż kilka tygodni temu. Minister Energii zatwierdził nowe ceny jako maksymalne. Zgodnie z tym, za olej napędowy zapłacimy nie więcej niż 6,92 zł za litr, a za benzynę 95 rów...
Mały ZUS dla początkujących przedsiębiorców wzrośnie w 2027 r., ale tym razem podwyżka nie będzie tak dotkliwa jak wcześniej. Miesięczna składka społeczna ma być wyższa o 13,67 zł. To jednak tylko część obciążeń, bo firmy nadal będą musiały liczyć si...
Ulga dla początkujących firm będzie kosztować nieco więcej. W 2027 roku wzrosną składki Małego ZUS-u, a przedsiębiorcy zapłacą kilkanaście złotych więcej miesięcznie. Eksperci zwracają uwagę, że nawet niewielkie podwyżki mają znaczenie dla osób dopie...
Prowadzenie firmy w Polsce znów będzie droższe. W 2027 r. preferencyjne składki ZUS mają wzrosnąć, a pełny ZUS może po raz pierwszy przekroczyć 2 tys. zł miesięcznie. To nie tylko kolejna podwyżka — to element trendu, który w ciągu sześciu lat podwoi...
Ponad 2 tys. zł miesięcznie - tyle mogą w 2027 r. wynieść składki społeczne przedsiębiorcy opłacającego tzw. duży ZUS. To około 125 zł więcej niż obecnie i ponad 1,5 tys. zł dodatkowego wydatku w skali roku. Podwyżka nie wynika jednak z wprowadzenia...
• KSeF nawet dla szewca, fryzjera i kominiarza • Staż pracy na nowych zasadach. Co z przedsiębiorcami? • Prezydent podpisał: przesunięty obowiązek dla części małych, średnich i dużych firm • Darmowe staże i umowy śmieciowe znikną? Resort pracuje...
Rok 2026 przyniesie kolejną falę podwyżek kosztów energii. Urząd Regulacji Energetyki ogłosił nowe stawki tzw. opłaty mocowej – składnika rachunku za prąd, który trafia do wytwórców energii w zamian za utrzymywanie gotowości do jej dostarczania. Choć...
Od 2026 roku wracają normalne zasady naliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Szumnie zapowiadana przez rząd obniżka obowiązywała tylko przez rok.
Znane są podstawy i wysokość składki zdrowotnej na 2026 r. Przedsiębiorcy zapłacą od 432 do niemal 1500 zł miesięcznie – w zależności od formy opodatkowania i przychodów. Zmiany wynikają z aktualizacji przeciętnego wynagrodzenia i minimalnej pensji.