„Francuzi zlikwidowali strefy czystego transportu!” – alarmują nagłówki w polskich mediach. Te rewelacje podchwyciła także Konfederacja. Prawda jest jednak nieco bardziej złożona. Chociaż francuski parlament zagłosował za likwidacją stref niskoemisyjnych, to ostateczna decyzja jeszcze...
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar zaskarży do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) uchwałę Rady Miasta Krakowa. Wprowadza ona od 1 stycznia 2026 r. na większości obszaru miasta strefę czystego transportu (SCT). […] Artykuł Nie będ...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera Donalda Tuska o wprowadzenie zmian w KPO. Chodzi o umożliwienie dofinansowania inwestycji niezbędnych do wprowadzenia strefy czystego tran...
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar zapowiedział, że w najbliższych dniach skieruje do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargę na uchwałę Rady Miasta Krakowa w sprawie Strefy Czystego Transportu. Dokument, który budzi emocje zarówno wśród m...
Strefy czystego transportu zawsze budzą duże kontrowersje. Nie inaczej jest z tą krakowską, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2026 roku. Wojewoda małopolski, Krzysztof Jan Klęczar właśnie zaskarżył uchwałę Rady Miasta w tej sprawie.
Wojewoda Małopolski Jan Klęczar (PSL), wbrew wcześniejszym głosom, nie uchylił uchwały ws. Strefy Czystego Transportu w Krakowie. Zdecydował się na złożenie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, wskazując na dwa główne zarzuty. To oznacza,...
Ledwie kilka tygodni temu krakowscy radni przyjęli trzecią już wersję Strefy Czystego Transportu (SCT). Choć uchwała miała rozwiać wcześniejsze kontrowersje, historia zatoczyła koło – wojewoda małopolski Krzysztof Klęczar skierował ją do Wojewódzkieg...
Choć wojewoda małopolski zdecydował, że zaskarży nową uchwałę o strefie czystego transportu w Krakowie do sądu administracyjnego, to nie uchylił uchwały w tej sprawie. A to oznacza, że SCT zacznie obowiązywać zgodnie z planem od 1 stycznia 2026 roku.
Rolnicy zmagają się zniesienia stref choroby niebieskiego języka (BTV), które generują koszty i utrudnienia. MRiRW wyjaśnia, że na razie nie ma podstaw do ich zniesienia. Dlaczego?
Po gigantycznym sukcesie pierwszej edycji programu dopłat do leasingu samochodów elektrycznych dla osób prywatnych, francuskie władze zdecydowały się przywrócić tzw. leasing socjalny. Chodzi o systemowe wsparcie kierowców, którzy nie mogą sobie pozwo...