30 proc. przedsiębiorstw handlu detalicznego padło ofiarą oszustwa, cyberataku lub wycieku danych w 2023 roku, łącznie sektor stracił 87 mld zł - wynika z badania Ayden. Średnia kwota strat polskiego konsumenta na osobę to 1,8 tys. zł
Jak wynika z przeglądu najnowszych badań przeprowadzonego przez Douglasa Irwina liberalizacja handlu przynosi znaczące, ekonomiczne korzyści. Z wielu artykułów naukowych, nierzadko mocno różniących się od siebie pod względem metodologicznym, wynika,...
Kwestie zrównoważonego rozwoju (ESG) dla wielu firm na świecie przestały być priorytetem w obliczu narastających obaw związanych ze wzrostem gospodarczym, inflacją, niepewnością geopolityczną i rozwojem nowych technologii - wynika z najnowszego badan...
Polska Izba Handlu wyraziła poważne obawy związane z planowanym podniesieniem płacy minimalnej od 1 stycznia 2025 roku. W liście skierowanym do premiera Donalda Tuska organizacja informuje, że tak znaczący wzrost wynagrodzenia może mieć negatywne kon...
Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe muszą być często ładowane do pełna, żeby komputer sterujący (BMS) potrafił je kontrolować. A jednocześnie ładowanie do pełna powoduje... Artykuł Ogniwa LFP degradują najszybciej, gdy są regularnie doład...
49 proc. badanych odczuwa stres związany z procesem rekrutacyjnym w potencjalnej pracy. Najtrudniejszym etapem rekrutacji jest rozmowa kwalifikacyjna - uważa tak 61 proc. respondentów - wynika z badania Pracuj.pl. 8 na 10 badanych woli dostać informa...
Zdecydowana większość (86 proc.) polskich firm, które działają na innych rynkach planują dalszy rozwój, z czego 47 proc. na nowych rynkach, a 43 proc. na tych gdzie już są obecni - wynika z badania EY. Dodano, że kluczowym obszarem podczas ekspansji...
Prawie 90 proc. dłużników nie wstydzi się swoich zaległości finansowych - wynika z badania "pt." Przedsiębiorcy wobec swoich dłużników". Dodano , że reakcja zależy od branży, wielkości a także okresu działania firmy.
Bezpieczeństwo finansowe swojej firmy pozytywnie oceniło 62 proc. firm z sektora MŚP - wynika z badania KRD. Przedsiębiorcy wśród korzyści dobrej sytuacji finansowej wymieniali m.in. możliwości rozwoju i zaufanie do firmy.
61 proc. osób korzystających z cyfrowych usług, np. aplikacji sklepów internetowych, obawia się, że przekazane tam informacje przyczynią się do kradzieży ich tożsamości. 65 proc. badanych planuje zwracać większą uwagę na politykę przechowywania danyc...