Orlen kontynuuje budowę wielkiej inwestycji na Warmii i Mazurach. Tłocznia rzepaku w Kętrzynie będzie przerabiać pół miliona ton rzepaku i ma być szansą na rozwój miasta. Już teraz wiadomo, że zakład stworzy ponad 100 nowych miejsc pracy.
Średniej wielkości miasto generuje codziennie setki tysięcy litrów ścieków, które muszą zostać efektywnie transportowane do oczyszczalni. W miejscach, gdzie tradycyjny przepływ grawitacyjny nie jest wystarczający, tłocznie ścieków stanowią podstawowe...
Wymiana oleju to jedna z podstawowych czynności serwisowych, którą wykonuje niemal każdy kierowca. Wydawałoby się, że to prosta sprawa - spuścić stary, wlać nowy. Tymczasem mechanicy codziennie spotykają się z poważnymi usterkami silników, które wyni...
Wiele osób sięga po olej słonecznikowy ze względu na korzystną cenę, o wiele niższą od ceny oliwy z oliwek, a nawet oleju rzepakowego. W sklepach taki olej często znajduje się na tej samej półce, co może sugerować podobne zastosowanie. Jednak zawarte...
Sprawdzenie poziomu oleju jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych. Wyciągasz bagnet, a tu litery "F" i "L". Co oznaczają? Kiedy trzeba dolać oleju? Okazuje się, że to właśnie owe litery są dla ciebie wskazówką.
Czarny jak smoła olej w dieslu to norma. Ten sam kolor w aucie na LPG oznacza poważny problem. Czerwonawy odcień? W większości przypadków to sygnał do natychmiastowej wymiany. Kolor oleju silnikowego mówi więcej o stanie silnika niż licznik kilometró...
Ciężko w to uwierzyć, lecz nadal ogromna część usterek samochodów jest wypadkową zaniedbań samego właściciela. Sztandarowym przykładem są defekty silnika wynikające ze zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego, często generujące rachunki opiewające na...
Filtry w samochodzie to elementy, które wiemy, że w samochodzie są, ale już część kierowców zupełnie ignoruje termin ich wymiany. Sprawy komplikuje fakt, że w zależności od samochodu i miejsca oraz sposobu jego eksploatacji interwały wymiany są różne...
Litr oleju na tysiąc kilometrów to dla niektórych silników standard. Co ciekawe, niektórzy producenci twierdzą, że to normalne zużycie eksploatacyjne, a kierowcy leją olej i złorzeczą. Problem dotyczy zarówno małych turbodoładowanych jednostek, jak i...
Co zrobić, jeśli dodam za dużo oleju? To podstawa, jednak jego nadmiar bywa groźny tak samo jak i niedobór. Kierowcy często nie zdają sobie nawet sprawy z ryzyka, a to może skończyć się wyciekami, dymiącym wydechem i poważniejszymi awariami.