Globalne trendy: elektryki na czele Z badań wynika, że w wielu rozwiniętych gospodarkach właściciele samochodów elektrycznych pokonują średnio rocznie więcej kilometrów niż posiadacze aut spalinowych. W Chinach, różnica wynosi aż 66% na korzyść elektryków, w Niderlandach 56%, a w Norwegii 40%. Nawet...
W lipcu po raz pierwszy w historii samochody z kategorii New Energy Vehicles – „pojazdy nowej energii”, tj. samochody elektryczne oraz... Artykuł CHINY: Hybrydy plug-in i samochody elektryczne sprzedają się lepiej (51 proc.) n...
Europejscy producenci biją na alarm. Firmy oponiarskie z Chin oraz Indii stopniowo przejmują rynek Starego Kontynentu, oferując swoje produkty w dużo niższych cenach od konkurencji. Problem w tym, że niskie koszty produkcji wynikają m.in. z braku reg...
Samochody elektryczne od lat stanowią centralny punkt dyskusji wśród fanów motoryzacji. Jak zauważa Jan Bolanowski w swoim artykule dla Forbesa, Polska wciąż znajduje się daleko za czołówką Europy pod względem liczby aut elektrycznych i sieci ładowan...
Wizja przekształcenia samochodów w zaawansowane technologicznie pojazdy elektryczne napotyka na trudności, szczególnie w USA, gdzie popyt nie rośnie zgodnie z oczekiwaniami. Inwestorzy z Wall Street stają się coraz bardziej ostrożni, obawiając się, ż...
Zasięg to kluczowy czynnik w przypadku podróży elektrykiem. Na autostradzie niestety wyraźnie maleje. Niektóre pojazdy podczas szybszej jazdy tracą nawet 40 proc. pierwotnego zasięgu.
W ubiegłym roku samochody elektryczne w Unii Europejskiej zanotował historyczny wzrost popularności. W ciągu roku zarejestrowano aż 1,5 miliona nowych samochodów elektrycznych zasilanych wyłącznie bateriami. To znacząco wpłynęło na całkowitą liczbę t...
Wiele firm leasingowych z dużym dystansem traktuje samochody elektryczne. Wcześniej można było zauważyć spore zainteresowanie autami na baterie, obecnie trend ten powoli się wycisza. Zaczęto zauważać kluczowy problem, który zaistniał na rynku wtórnym...
Unia Europejska robi krok w tył w sprawie karnych ceł nakładanych na producentów elektrycznych samochodów z Chin. Nowy projekt decyzji w tej sprawie zakłada obniżenie wysokości kar i wycofanie się z pomysłu ich wstecznego naliczania. Nie oznacza to j...
Unia Europejska i Chiny porozumiały się co do prowadzenia dalszych rozmów, dotyczące planowanych ceł na samochody elektryczne. Wcześniej krytyka ceł spotkała władze Unii m.in. ze strony Stellantis z uwagi na import aut marki Leapmotor. Unia Europejs...