„Otto bulloni” to miano identyfikujące Fiata 500 F wyprodukowanego między marcem a listopadem 1965 r. Przydomek ten wynika ze specyfiki zawiasów drzwi, które są mocowane za pomocą 8 śrub, po 4 na zawias. To jeden z wielu detali, które zostały zmienione w trakcie produkcji. Co jeszcze powinno go wyróżniać? Część elementów pochodzących z wcześniejszego Fiata … Czytaj dalej Fiat 500F 1965 – 75000 PLN – Osielsko → Post Fiat 500F 1965 – 75000 PLN ...
Audi A8 D3 to druga generacja luksusowego modelu dostępna w latach 2002-2010. Ustabilzowała pozycję marki w segmencie E, będąc trzecią propozycją premium wśród niemieckich marek obok Mercedesa S klasy i BMW serii 7. W porównaniu z poprzednikiem zwięk...
Zycie z małym, czerwonym, klasycznym kabrioletem zdecydowanie jest piękniejsze. Dziura w sercu po sprzedaży Alfy Romeo Spider była dokuczliwa, wiec nie zostało nam nic innego, jak poszukać zastępcy. Jeżeli nie miała to być propozycja włoska, nie pozo...
Zastanawiacie się pewnie, dlaczego Lexus LS400 jest do dziś tak cenionym samochodem… odpowiedź nie jest trudna. Nad jego powstaniem pracowało 60 projektantów, 1400 konstruktorów, 2300 techników i 200 pracowników pomocniczych… i byli oni J...
Klasyczne linie BMW E12 z lat 1972-1981 z pewnością mają w sobie wiele piękna, podobnie jak i jednostka M54B25 z lat 2000-2006, czyli jeden z ostatnich długowiecznych i niezawodnych silników BMW bez technologii turbodoładowania. Mimo że konstrukcje t...
Giotto Bizzarrini to słynny włoski inżynier, który opracował m.in. układ jezdny Ferrari 250 Testa Rossa, 250 GT SWB i 250 GTO. Po odejściu z Ferrari połączył siły z Renzo Rivoltą, pracując nad nową marką Iso. To pod szyldem marki z Bresso powstało Is...
Abarth Simca GT z lat 1962-1965 przeznaczony był wyłącznie do wyścigów samochodowych, opracowany i zbudowany przez firmę Abarth na podwoziu Simca 1000. Pierwsze egzemplarze miały nadwozie z krótkim przodem i okrągłym tyłem, a wyposażone były w silnik...
Małe czterokołowce koncernu Stellantis – Citroen Ami, Fiat Topolino itd. – miały pewną unikalną cechę: przewód do ładowania z gniazdka 230... Artykuł Fiat będzie chował przewody do ładowania w nadwoziach samochodów. Fiat Grande Panda już...
Fiat 130 Coupe to model w gamie włoskiego producenta niepowtarzalny. Debiutował w 1971 roku w szczycie popularności marki. Opracowany na bazie największej i najbardziej luksusowej limuzyny w gamie, czyli na Fiacie 130, otrzymał całkowicie odmienne na...
Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreśl...