Jeżeli myślisz o klasycznym samochodzie sportowym – z pewnością przychodzi Ci do głowy Porsche 911. Porsche 911 Carrera 2.7 z 1975 to jeden z pierwszych modeli serii G-body, czyli drugiej generacji modelu. Mimo, że nadwozie i zawieszenie nie przeszło wielkich zmian, to silnik został udoskonalo...
O tym, jak wspaniałą legendą jest chłodzone powietrzem 911 nie trzeba nikomu przypominać. Zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 1983 roku, nowe Porsche 911 Carrera 3.2 miało na celu odświeżenie gamy marki, opierając się na flag...
Porsche 911 Carrera 4 996 to wzór samochodu sportowego. Stworzony według rozwijanej przez dziesięciolecia koncepcji z silnikiem umieszczonym za tylną osią, jest pierwszą 911-tką w której odnajdziemy silnik chłodzony cieczą. To była rewolucja i droga,...
Ręczne skrzynie biegów powoli przechodzą do historii. Niestety – bo w samodzielnej zmianie biegów jest „to coś”, za czym wielu będzie bardzo tęsknić. Co dokładnie? Mazda MX-5 i Porsche 911 Carrera T dają tu najlepszą odpowiedź, a właściwie – dwie róż...
Porsche 911 Carrera generacji 997 było ogromnym sukcesem firmy. W latach 2004-2013 wyprodukowano około 213 tysięcy egzemplarzy i były to auta, które pomimo sportowego charakteru mogły znakomicie sprawdzać się również w codziennej jeździe. To czasy i...
Porsche 911 Carrera 4 996 to wzór samochodu sportowego. Stworzony według rozwijanej przez dziesięciolecia koncepcji z silnikiem umieszczonym za tylną osią, jest pierwszą 911-tką w której odnajdziemy silnik chłodzony cieczą. To była rewolucja i droga,...
Porsche 911 Carrera 4 996 to wzór samochodu sportowego. Stworzony według rozwijanej przez dziesięciolecia koncepcji z silnikiem umieszczonym za tylną osią, jest pierwszą 911-tką w której odnajdziemy silnik chłodzony cieczą. To była rewolucja i droga,...
Porsche 911 Carrera 4 996 to wzór samochodu sportowego. Stworzony według rozwijanej przez dziesięciolecia koncepcji z silnikiem umieszczonym za tylną osią, jest pierwszą 911-tką w której odnajdziemy silnik chłodzony cieczą. To była rewolucja i droga,...
Rok 1974 był dla Porsche 911 rokiem wielkich zmian. To wówczas rodziła się seria G, której najbardziej rozpoznawalnym elementem zewnętrznym były wyższe i bardziej masywne zderzaki, niezbędne do spełnienia nowych przepisów US NHTSA. 911 poszerzono o 4...
Zdaniem wielu miłośników motoryzacji, nie istnieje lepszy samochód niż Porsche 911 Turbo S. A więc „ideał” właśnie doczekał się nowej generacji. Pod pewnymi względami jest ona rewolucyjna.
Porsche 912 planowane było jako następca modelu 356. Skromniejsze od 911, ale wyglądające równie dobrze. Koncepcja oferowana była w latach 1965-69 i powróciła w kilka lat później, w zalewie dwóch rocznikach (1975 i 1976) w postaci modelu 912E. Pod ma...