Chiński Contemporary Amperex Technology (CATL), największy producent ogniw Li-ion na świecie, stworzył film promocyjny, na którym chwali się bateriami z kategorii... Artykuł Obawiacie się, że baterie auta elektrycznego wytrzymają „ledwie 1 000 000 km przebiegu? CATL: Obiecujemy 2 000 000 km pochodzi z serwisu SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl.
Prędzej czy później auta elektryczne będą stanowić większość aut poruszających się po drogach. Chiny chcą sprawić, aby elektryki służyły jak najdłużej.Przeczytaj pełny artykuł tutaj: Chińskie "cud-baterie" mogą uratować auta elektryczne
Jakie są auta z Chin to chyba najczęstsze pytanie, na które odpowiadam. I jeśli mam na nie udzielić odpowiedzi jednym słowem, to mogę napisać, że są różne. Bo przecież w Chinach jest ponad 100 firm produkujących samochody. Choć tak naprawdę to liczy...
Chińskie elektryki budzą mnóstwo emocji, jednak oprócz produkcji aut inżynierowie z Państwa Środka świetnie radzą sobie także w konstruowaniu baterii, które stanowią serce każdego samochodu elektrycznego. Jednakże czy Europejczycy zdołają się o tym p...
Wytrzymałość na poziomie miliona kilometrów lub… 50 lat. Oto parametry, którymi może pochwalić się niewielka część samochodów spalinowych. W obiegowej opinii auta elektryczne nie cechują się trwałością na tym poziomie. Jeśli chodzi o półwieczną...
CATL zaprezentował nową linię baterii przeznaczoną do pojazdów dostawczych, CATL Tianxing. Pakiety mają mieć od 30 do 200 kWh pojemności, obecnie... Artykuł CATL Tianxing – nowe baterie do pojazdów dostawczych. Ładowanie do 4 C, do 200 kW...
Ampere, firma-córka Grupy Renault zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, poinformowała, że od 2026 roku chce oferować tańsze baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) jako opcję... Artykuł Renault zaoferuje tańsze baterie LF...
BloombergNEF obliczył, że w 2023 roku średnia cena ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych spadła w Chinach do zaledwie 53 dolarów za 1 kWh, równowartości... Artykuł Ogniwa Li-ion dostępne w Chinach za grosze. Baterie NMC droższe tylko o 10 d...
Myślałem, że jest przerostem formy nad treścią. Tymczasem elektryczny Mercedes Klasy G ma więcej sensu, niż mogłoby się wydawać - i na szczęście nie wypiera spalinowych wariantów. Za to jest ich bardzo ciekawych dopełnieniem. Dlaczego? Już Wam tłumac...