Szwedzki producent akumulatorów Northvolt poinformował o konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji w celu optymalizacji dotychczasowej działalności. Nowa strategia ma na celu umocnienie pozycji firmy na globalnym rynku bateryjnym, co będzie wiązało się ze znaczącym obniżeniem dotychczasowych kos...
AE Elemental, joint-venture amerykańskiego Ascend Elements (pol. Pnące się w Górę Pierwiastki) i polskiej Elemental Strategic Metals należącej do Elemental Group,... Artykuł Zakład recyklingu baterii Li-ion AE Elemental ruszył w ZAWIERCIU...
Northvolt, szwedzki producent ogniw i systemów bateryjnych, zamknie część swojej fabryki w Szwecji. Firma szuka inwestora dla oddziału w Gdańsku, gdzie w 2023 roku postawiła jedną z największych fabryk magazynów energii w Europie. Szwedzki producent...
Rosnąca konkurencja ze strony chińskich producentów elektryków i mniejsze zainteresowanie autami na prąd odbijają się na biznesach wielu podwykonawców.
Dosyć niespodziewanie trafiły do nas informacje o tym, że Paramount Global oficjalnie zamyka swoje studio filmowe zajmujące się produkcjami telewizyjnymi, czyli między innymi serialami, które trafiają do serwisów streamingowych. Jakie są przyczyny re...
Wobec spadku sprzedaży sprzętu AGD duża polska firma Amica zapowiedziała grupowe zwolnienia pracowników. Koncern z siedzibą w Wronkach mówi o konieczności dostosowania do niesprzyjającej sytuacji. O wdrożeniu procedury zwolnień grupowych oraz rozpocz...
Pierwszy kwartał 2024 roku okazał się rekordowy dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego w kwestii sprzedanej produkcji. Niestety dobrym wynikom towarzyszy słabnący eksport.
Rynek motoryzacyjny w Polsce rośnie? Zależy który. Bo segment baterii nie tyle zliczył spadek, co wręcz historycznie zanurkował. Eksport akumulatorów produkowanych w naszym kraju zmalał w ciągu trzech miesięcy o prawie 55 proc.
Obecnie Polska jest jednym z europejskich liderów w produkcji akumulatorów trakcyjnych stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydach. Jak się jednak okazuje – przygotowywane przez Komisję Europejską regulacje wkrótce mogą to zmienić. Nowa popra...
Zarząd grupy BMW najwyraźniej nie jest świadomy, że czas samochodów elektrycznych skończył się, a ich rozwój to ślepa uliczka. Koncern zbuduje aż pięć fabryk baterii nowego typu na trzech różnych kontynentach.