Sektor motoryzacyjny w Polsce stoi przed poważnymi wyzwaniami, a najnowsze badania i dane rynkowe rysują ponury obraz dla tej kluczowej gałęzi przemysłu. "Rzeczpospolita" zauważa, że w ciągu ostatniego roku aż pięciokrotnie wzrosła liczba liderów branży, którzy spodziewają się spadku produkcji. To n...
Od 2035 roku w Unii Europejskiej obowiązywać ma zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. W efekcie producenci inwestują w napędy "lokalnie bezemisyjne", w tym auta elektryczne. Problem w tym, że samochody na prąd cieszą się coraz mniejszą popularności...
PMI dla przemysłu wzrósł i to mocniej, niż się spodziewano. Jednak zgodnie z tym wskaźnikiem polski ektor przemysłowy wciąż znajduje się po ciemnej stronie mocy - poniżej kluczowego poziomu 50 pkt. - już 28. miesiąc z rzędu. To jak jest - dobrze czy...
W tym roku świat polityki i bezpieczeństwa reprezentowali m.in. Władysław Kosiniak-Kamysz – wicepremier, minister Obrony Narodowej, Jacek Siewiera – szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Janusz Onyszkiewicz – minister obrony narodowej w latach 1992–1...
Ostatni rok - dwa lata przyniosły istotny wzrost świadomości przedsiębiorców w dziedzinie przemysłu 4.0. Rośnie także pojęcie na temat cyberbezpieczeństwa cyfrowych rozwiązań w fabrykach. - Minus jest niestety taki, że świadomość rośnie, ale nie tak...
Po publikacji wyników poszczególnych koncernów motoryzacyjnych, wszyscy zadają sobie pytanie co dalej. Sprzedaż bowiem w większości firm spada, podobnie jak zyski. Nawet Renault, któremu udało się zwiększyć obroty, mierzy się ze spadkiem zysku. Tesla...
Raport think tanku Strategic Perspective wskazuje, że UE, w przeciwieństwie do USA i Chin, traci konkurencyjność z powodu wysokich cen energii i ograniczonych inwestycji. Jednak zieloną wyspą na Starym Kontynencie okazuje się Polska, która jak równy...
1 listopada Arek Nowiński obejmie stanowisko Prezesa ds. Rynków Międzynarodowych w Volvo Cars. To znaczy, że już za kilka dni będzie odpowiedzialny za światową sprzedaż tej słynnej motoryzacyjnej marki.
Niemcy mogą mieć sprytny plan. Być może zastosują strategię podobną do chińskiej i wprowadzą na rynek modele uznawane za nowości. Artykuł Volkswagen może „zagrać w Chińczyka”, aby przetrwać na rynku motoryzacyjnym pochodzi z serwisu motofilm.pl.
Japonia już od wielu lat rozwija się w bardzo powolnym tempie. Mimo że ciągle jest 4. największą gospodarką świata to dni swojej świetności ma już prawdopodobnie za sobą. Inaczej jest w przypadku Polski, która dynamicznie się rozwijając, już praktycz...