Na 11,275 mld zł oszacowano koszt likwidacji kopalń węgla kamiennego w ciągu najbliższych 10 lat w nowej wersji projektu ustawy górniczej, po uwzględnieniu w niej osłon dla pracowników JSW. To o 2,15 mld zł więcej, niż we wcześniejszej wersji, w której nie byli oni ujęci.
Ustawa górnicza ma umożliwić samodzielną likwidację kopalń przez spółki górnicze. Wprowadzi pakiet świadczeń osłonowych dla pracowników i ograniczy dopłaty do funkcjonowania kopalń. Projektowane zmiany realizują postanowienia Umowy Społecznej z 2021...
Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) uruchomiła projekt badawczo-rozwojowy METH2GEN, którego celem jest jednoczesne ograniczenie zagrożenia metanowego w kopalniach oraz przekształcenie odpadowego metanu w cenne paliwo – wodór. Budżet całego projektu, któ...
Co gdyby rozwiązanie problemu uzależnienia od chińskich surowców leżało pod stopami mieszkańców Ameryki Północnej? Tak twierdzą tamtejsi naukowcy, którzy widzą klucz do sukcesu w czymś, co przez długi czas wydawało się kompletnie bezużyteczne. Okazuj...
Na rządowych stronach opublikowano najnowszą wersję projektu nowelizacji ustawy górniczej. Nowela określa m.in., kto będzie likwidował kopalnie oraz kształt osłon pracowników likwidowanych kopalń. Ma umożliwić kontynuowanie procesu stopniowego wygasz...
Górnicze związki zawodowe wzywają do rozmów przedstawicieli rządu. List w tej sprawie skierowano właśnie do ministrów energii oraz aktywów państwowych - informuje Marcin Buczek, reporter RMF FM. Związkowców niepokoi przyszłość umowy społecznej dotycz...
Koszt likwidacji kopalń węgla kamiennego w ciągu najbliższej dekady oszacowano w najnowszej wersji projektu ustawy górniczej na 11,275 mld zł — wynika z dokumentu opublikowanego we wtorek na stronach Rządowego Centrum Legislacji. To o ponad 2,1 mld z...
Mapy Google na Androidzie wprowadziły zmianę, która zasmuciła użytkowników. Na tę chwilę firma nie zabiera głosu w temacie: nie wiadomo zatem, czy jest to celowe działanie czy jakieś niedopatrzenie z ich strony. Pewnym jednak jest, że nie ma jej ani...
Od 19 sierpnia w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne, które są jednak zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców.