Parlament Europejski przyjął mandat do negocjacji w sprawie zmian wzmacniających pozycję rolników w łańcuchu dostaw żywności. Nowe przepisy obejmują obowiązkowe umowy, jaśniejsze zasady etykietowania, priorytet dla lokalnych produktów i ograniczenia dotyczące pestycydów w imporcie.
Nestlé w ciągu roku straciło dwóch prezesów. Odejście Laurenta Freixe, spowodowane złamaniem zasad etyki, wywołało wśród analityków rynku pytania o stabilność zarządzania i dalszy kierunek rozwoju koncernu. O szczegółach sprawy informuje portal Just...
Miniony wrzesień był ostatnim miesiącem wyczekiwanego systemu kaucyjnego, który wszedł w życie 1 października. Kolejnym zagadnieniem, które przewijało się w mediach niemal każdego dnia września była nocna prohibicja, którą wprowadzają kolejne miasta...
Uprawa orzeszków ziemnych stoi przed poważnymi wyzwaniami – choroby, szkodniki i susze powodują straty sięgające 30 proc. Dlatego koncern Mars postanowił zainwestować 5 mln dolarów w badania nad odmianami odpornymi, które mają zwiększyć plony i zape...
ProVeg Polska i RoślinnieJemy wspierają sieci handlowe w monitorowaniu proporcji białka roślinnego i odzwierzęcego w sprzedaży jako pierwszy krok w kierunku bardziej świadomego kształtowania oferty.
Jabłka drożeją nie tylko w sklepach, ale i w hurcie. Konsumenci płacą dziś średnio 5,87 zł za kilogram, podczas gdy sieci handlowe kupują je od producentów po ok. 4,74 zł/kg – wynika z najnowszych danych MRiRW i koszyka cenowego dlahandlu.pl.
Konsumenci często dziwią się, że sadownicy narzekają na niskie ceny jabłek. W sklepach przecież tych niskich cen nie widać. Skąd więc ten rozdźwięk? Niestety, w tym handlu to nie ten, kto ponosi największe ryzyko, zarabia najwięcej.
Sadownicy kontra sieci handlowe – kto naprawdę zarabia na polskich jabłkach? W ostatnich dniach w środowisku sadowniczym zawrzało. Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej alarmuje, że coraz więcej sieci handlowych – również tych z polskim kapitał...