Edukacja klimatyczna wkrótce stanie się integralną częścią programu nauczania w polskich szkołach. Jakie zagadnienia zostaną uwzględnione w nowym programie? Które przedmioty obejmie i w jaki sposób nauczyciele będą ją realizować?
Ministra edukacji Barbara Nowacka ogłosiła we wtorek rozszerzenie programu "Podróże z klasą". Program, skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ma na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego poprzez umożliwienie dzieciom i młodzieży poz...
Od momentu pozyskania Stolicy Apostolskiej dla oenzetowskiego programu Zrównoważonego Rozwoju w 2015 r., w Kościele obserwujemy mnogość inicjatyw o nominalnie religijnych charakterze, jednak obliczonych głównie na promocję agendy klimatycznej. Jedną...
„Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podjął 8 lipca 2024 r. uchwałę o wypowiedzeniu trzech umów dotacji zawartych przez poprzednie zarządy NFOŚiGW w latach 2022-23 z Fundacją Polska Ziemia oraz Instytutem Gospo...
Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska podpisała listy poparcia na rzecz wdrożenia Miejskich Kontraktów Klimatycznych w Krakowie, Rzeszowie, Łodzi, Wrocławiu i Warszawie. Miasta – przodownicy zielonej rewolucji deklarują stachanowski tru...
Konferencja PRECOP, jak co roku, zgromadzi czołowych przedstawicieli biznesu, polityki i nauki, aby wspólnie omówić najważniejsze wyzwania związane z ochroną klimatu oraz zrównoważonym rozwojem. Wydarzenie sceną dyskusji na temat globalnej transforma...
Światowi przywódcy przyjęli w niedzielę Pakt na rzecz przyszłości – przełomową deklarację zobowiązującą do konkretnych działań na rzecz „bezpieczniejszego, bardziej pokojowego, zrównoważonego i inkluzywnego świata dla przyszłych pokoleń...
Christian Lindner, były minister finansów i szef Wolnej Partii Demokratycznej FDP, wezwał do zakończenia niemieckiej polityki klimatycznej, która – jak ocenił – wraz z biurokracją osłabia gospodarkę Niemiec. „Ryzykujemy deindustrializację z powodów i...
Rosnąca od września liczba ukraińskich dzieci w polskich szkołach stawia nauczycieli przed nowymi, skomplikowanymi wyzwaniami. Wielu uczniów znalazło się w Polsce, niosąc ze sobą nie tylko bagaż edukacyjnych potrzeb, ale i traumatyczne doświadczenia.