Ford Galaxie 500 to komfort i luksus. To klasa full size. Stworzony po to, by przyjemnie było na niego patrzeć i jeszcze przyjemniej – nim podróżować. Miejsca w nim jest tyle, że spokojnie pomieści 6 osób. Ówczesna reklama głosiła, że Galaxie jest cichszy od Rolls Royce’a, a to jest już osiągnięcie...
Cadillac Series 62 z 1961 roku to przedstawiciel już siódmej generacji luksusowego, amerykańskiego krążownika. To, co się w nim nie zmieniło od samego początku, czyli od 1940 roku, to wykorzystanie platformy GM C-Body. Co roku zmieniała się stylizacj...
Ford pochwalił się, że w czwartym kwartale 2025 roku wprowadzi w Chinach do sprzedaży Forda Bronco w wersji elektrycznej. Auto, które... Artykuł Elektryczny Ford Bronco? Tak, ale tylko dla Chin. Bateria 105,4 kWh. Do wyboru również Ford B...
Daimler 2.5 V8 produkowany był w latach 1962-67, a jego rozwinięcie w postaci modelu V8-250 w latach 1967-69. Był to pierwszy model marki Daimler oparty o konstrukcję Jaguara (Mark 2) i zarazem ostatni wyposażony w silnik Daimlera. Jego jednostka to...
Dla Polaków dwusuw to najczęściej Syrena, ale są na świecie pojazdy, którym ona butów nie jest godna czyścić. Jednym z najwspanialszych z pewnością jest Saab 96. Opracowany został przez pragmatycznych Szwedów, stąd aerodynamiczna sylwetka wzorowana n...
Francuska motoryzacja lat 60. obfitowała w odważne projekty, ale mało który model zapisał się w historii tak wyraziście jak Panhard 24 CT. Ten elegancki, kompaktowy coupé 2+2 zadebiutował w 1964 roku i był ostatnią próbą ratunku dla jednej z najstars...
Wersja Cabrio modelu W111 pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 1961 roku. Pod względem mechanicznym i stylistycznym nie miała wiele wspólnego z sedanem. Żaden z elementów czterodrzwiowego nadwozia nie mógłby zostać zastosowany w coupe i kabriolec...
Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreśl...
Amerykanie zdecydowali, że Europa potrzebuje "normalnego" samochodu. Zatem zdecydowano opracować nowy model, który nie powinien być elektryczny. Na razie nie ma zbyt wielu informacji, ale Ford już coś przekazał.
Ford ogłasza rewolucję na europejskim rynku. Globalne kierownictwo tej marki właśnie zatwierdziło plany rozwoju gamy modelowej. Wśród pierwszych nowych aut po cichu wymienia się następcę Fiesty.