Mercedes E 220 Cabriolet A124 debiutował w 1993 roku, dwa lata po prezentacji pierwszego kabrioletu serii 124. Razem z liftingiem na E klasę otrzymał zmienioną atrapę chłodnicy, inne zderzaki i tylne światła. To było tchnięcie wizualnej świeżości, co razem z nową paletą silników pozwoliło stworzyć s...
Mercedes E 320 Cabriolet A124 debiutował w 1993 roku, dwa lata po prezentacji pierwszego kabrioletu serii 124. Razem z liftingiem na E klasę otrzymał zmienioną atrapę chłodnicy, inne zderzaki i tylne światła. To było tchnięcie wizualnej świeżości, co...
Mercedes CLK 550 Cabriolet A209 to przedstawiciel drugiej generacji modelu CLK, w wersji otwartej budowany w latach 2003 – 2009. Wersja Cabrio powstawała w fabryce Karmanna w Osnabrück, będąc ostatnim modelem opuszczającym te zakłady. To elegancka i...
Wersja Cabrio modelu W111 pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 1961 roku. Pod względem mechanicznym i stylistycznym nie miała wiele wspólnego z sedanem. Żaden z elementów czterodrzwiowego nadwozia nie mógłby zostać zastosowany w coupe i kabriolec...
Mercedes E 250 D W124 pod maską skrywa pięciocylindrową jednostkę wysokoprężną, zapewniającą gładkie brzmienie i przyjemnie niskie spalanie. To wóz, który w trasie zadowala się zaledwie 6 litrami oleju napędowego na każde 100 kilometrów, ale nie tylk...
Jego sylwetka jest opływowa, nowoczesna jak na swoje czasy, niemal pozbawiona chromu, który utrzymał się jedynie na atrapie chłodnicy z gwiazdą na szczycie oraz na bocznych listwach, od 1989 roku. Ma bezramkowe drzwi, które w latach 80. robiły wrażen...
Mercedes-Benz S320 z serii W140 to jedna z najbardziej rozpoznawalnych limuzyn lat 90. XX wieku. Produkowany w latach 1991–1998, model ten symbolizował wszystko, co najlepsze... Artykuł Mercedes-Benz S320 W140 (1994) – luksus, komfort i technologia l...
Mercedes 220 S W180 II to pierwszy model marki, który otrzymał samonośne nadwozie. Pod maską spokojnie pracowała sześciocylindrowa jednostka o fabrycznym oznaczeniu M127. Był to silnik będący rozwinięciem konstrukcji M180, czyli pierwszego silnika Me...
Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadz...
W świecie samochodów premium limuzyny klasy wyższej wciąż cieszą się popularnością. Tym razem porównujemy niemiecką klasykę gatunku, czyli najnowsze Audi A6 Limousine TDI quattro oraz Mercedesa Klasy E 220 d 4MATIC.
Jasnożółty kolor Monte Carlo Yellow powoduje u miłośników marki natychmiastowe przyspieszenie rytmu bicia serca. Wszak to ten kolor siedział na słynnej wersji 900 Monte Carlo, nieodłącznie kojarzonej z jazdą z otwartym dachem, słońcem na niebie i z t...