Niepewność pracujących Polaków wyraźnie wzrosła – aż 32% z nich obawia się utraty zatrudnienia, o 6 p.p. więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Największy niepokój jest zauważalny wśród młodych pracowników - w grupie do 24. roku życia odsetek ten wynosi niemal 40%, a także w branży handlowej, w któr...
55,7% firm korzysta dziś z elastycznych form pracy – przede wszystkim ze względu na możliwość lepszego dopasowania zasobów kadrowych do zmieniających się potrzeb biznesowych i optymalizacji kosztów. Jednocześnie niemal 30% przedsiębiorstw działającyc...
Nowy rok podobno ma być gospodarczo lepszy niż ten stary. Tak przynajmniej twierdzą dziesiątki, o ile nie setki ekonomistów analizujących sytuację w Polsce w imieniu instytucji finansowych. Najważniejsza wydaje się prognoza, że kredytobiorców, w tym...
Niewielki wzrost płac, rozwój nowych technologii oraz ciągły deficyt kadrowy – tego możemy spodziewać się na rynku pracy w 2025 roku. Co jeszcze może być ważne dla pracowników i pracodawców w rozpoczynającym się roku?
– Stellantis kończy pierwsze półrocze 2024 r. odnotowując wzrost o 0,9% pod względem wolumenu sprzedaży i potwierdzając udział w rynku na poziomie 18,21% – Stellantis utrzymuje pozycję lidera sprzedaży we Francji, Włoszech i Portugalii za...
Skracanie dnia czy tygodnia roboczego postrzegane jest nie jako cel sam w sobie – szerokie, społeczne dzielenie owoców rosnącej od dekad wydajności pracy, a jako środek do celu, którym miałaby być wyższa produktywność osiągana w krótszym czasie.
Szefowa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zapowiedziała zmiany w urlopie wypoczynkowym. Zgodnie z założeniami, pracownicy co 5 lat otrzymywaliby dodatkowe 2 dni urlopu. Przywilej dotyczy konkretnej grupy pr...
Według danych z ostatnich raportów technologie, demografia oraz nowe modele pracy będą miały decydujący wpływ na strategię kadrowe w najbliższych latach. Wśród najważniejszych trendów znajdują się rozwój sztucznej inteligencji, inwestycje w kompetenc...
Stellantis przyspiesza swój trend wzrostowy w Niemczech: dzięki znaczącemu zwiększeniu sprzedaży i udziału w rynku w czerwcu, marki firmy zanotowały w I połowie 2024 roku bardzo dobre wyniki. Według wstępnych danych wewnętrznych, w minionym miesiącu...