Citroën Dyane 6 był następcą 2CV, którego reklamowano hasłem „Aby zapomnieć o problemach z samochodem”. Marka próbowała w latach 70. przekonać świat, że stworzył auto idealne i coś w tym było. Dyane 6 miał być tak prosty w obsłudze, że właściciel mógł w końcu zająć się życiem, a nie byciem mechaniki...
Citroën nigdy nie bał się iść pod prąd. Od czasów Traction Avant i „kaczki” 2CV Francuzi udowadniali, że samochód może być inny, prostszy, bardziej praktyczny. W 1967 roku zadebiutowała Dyane, a dwa lata później jej mocniejsza wersja – Dyane 6. Miała...
Rynek aut elektrycznych w Polsce w ciągu kilku miesięcy przeszedł rewolucję. Marki, które jeszcze na początku roku dominowały w rejestracjach – Tesla, KIA, Mercedes czy Hyundai – musiały ustąpić miejsca nowym graczom. Wśród największych wygranych tej...
Samochód zaprojektowany do długich podróży, przyjazny rodzinom posiadającym dzieci i zwierzęta domowe. Do tego efektowny i przyzwoicie wyposażony. Czego chcieć więcej? Przeglądamy ogłoszenia z używanymi Renault Espace V. Stawkę otwiera egzemplarz z t...
Kamper Citroën z dieslem pod maską, drugi mały Citroën na przyczepie i w drogę! Pan Jerzy nie przepada za szablonowymi urlopami. Zamiast leżenia przy hotelowym basenie woli przygodę, niezależność i odkrywanie nowych miejsc na własnych zasadach. Dlate...
XVII Zlot Zabytkowych Citroënów, który odbywa się właśnie w Rzeszowie i Łańcucie to sposób na zetknięcie się z historią i okazja do zobaczenia prawdziwych motoryzacyjnych legend. Citroën Traction Avant zajmuje w tym gronie szczególne miejsce i to nie...
Citroën 2CV to legenda sama w sobie – symbol wolności, prostoty i francuskiego stylu życia. Ale są wśród tych sympatycznych kaczek egzemplarze absolutnie wyjątkowe. I właśnie jeden z nich pojawił się na sprzedaż. Oto niezwykły 2CV „Week-End”, rzadki...
Miesiąc temu recenzowałam dla was sympatycznego mieszczucha: Citroëna C3 ze 100-konnym silnikiem spalinowym i manualną skrzynią biegów. Deja vu? Nie do końca. Model ten sam, ale napęd zupełnie odmienny. Tym razem przyszło mi się zmierzyć z wersją w p...
Citroën Ami jako Ferrari? Gdyby Enzo żył, zapewne zaniemówiłby na widok tego, co stało się z A może… roześmiałby się serdecznie? W Amsterdamie pewien młody przedsiębiorca postanowił bowiem nadać tej miejskiej puszce na prąd wygląd prawdziwej superma...
Citroën C15 nie był ani piękny, ani szybki, ani przesadnie nowoczesny. A mimo to – albo właśnie dlatego – uznano go za absolutnie niezniszczalny symbol motoryzacyjnego pragmatyzmu. Produkowany przez ponad 20 lat, sprzedał się w liczbie 2,1 miliona eg...
Maroko nie tylko przyciąga turystów swoją kulturą i krajobrazami, ale coraz częściej także uwagę globalnych koncernów motoryzacyjnych. Dzięki strategicznym inwestycjom Renault i Stellantis, kraj ten staje się liderem przemysłu samochodowego w Afryce...