Wybory prezydenckie tuż za rogiem, a NASK ujawnia, że zagraniczny kapitał mógł wypaczyć kampanię. Śledztwo w sprawie możliwej ingerencji trwa. Tymczasem wyborcy powinni być świadomi zagrożeń płynących z fałszywych narracji i dbać o rzetelność źródeł, z których czerpią wiedzę przed podjęciem decyzji...
W połowie lipca Donald Trump wskazał, kto wystartuje z nim jako kandydat na wiceprezydenta. Amerykański polityk uznał, że najlepiej w tej roli sprawdzi się senator J.D. Vance. To radykał spod znaku MAGA, który jak się ostatnio wydaje, może tylko zasz...
Kampania wyborcza nabiera tempa. W przestrzeni publicznej pojawiają się kolejne materiały promocyjne kandydatów ubiegających się o najwyższy urząd w państwie. Banery, plakaty i ulotki stają się coraz bardziej widoczne na ulicach polskich miast. Oficj...
Alior Bank i NASK SA podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych, wzmacniania cyberbezpieczeństwa banku oraz opracowania najlepszych praktyk zapewnienia ciągłości działania. List jest kolejnym potwierdze...
NASK – Państwowy Instytut Badawczy, we współpracy z zespołem CERT Polska, uruchomił innowacyjny serwis moje.cert.pl, mający na celu podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Polsce. Z darmowego portalu mogą korzystać także przedsiębiorcy, co pomoże...
Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK alarmuje o możliwości ingerencji w wybory prezydenckie. Eksperci dostrzegli zagrożenie, o którym media i opozycja informowały od dłuższego czasu.
Firma Meta, właściciel Facebooka, zablokowała polityczne reklamy na platformie. Podjęto działania w ramach "Parasola Wyborczego", którego celem jest przeciwdziałanie manipulacjom informacyjnym w okresie wyborczym.
Wybory prezydenckie 2025 już w najbliższą niedzielę (18 maja), a tymczasem na Facebooku wykryto podejrzaną aktywność. Są to najprawdopodobniej próby ingerencji w proces wyborczy, prowadzone z zagranicznych kont. Kampanie na ogromną skalę prowadziły p...
Pojawiły się podejrzane reklamy na Facebooku. Ktoś wydał na nie "setki tysięcy złotych". Artykuł NASK ostrzega przed próbą ingerencji w wybory pochodzi z serwisu CRN.
Facebook odpowiedział na zgłoszenie, którego dokonał Ośrodek Analizy Dezinformacji Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). Było ono spowodowane obawą o działanie na szkodę kandydata w wyborach prezydenckich poprzez reklamy.
Właściciel Facebooka, Meta, w opublikowanym stanowisku informuje, że spółka nie znalazła dowodów na zagraniczną ingerencję w reklamy, które według NASK, mogły być próbą ingerencji w kampanię wyborczą.