Od chwili wprowadzenia na rynek w 2012 roku, ten trzycylindrowy silnik koncernu PSA zyskał zarówno zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników, dodajmy, że tych pierwszych raczej na początku, a tych drugich po kilku latach. Czy 1.2 PureTech rzeczywiście jest tak problematyczny, jak głoszą internetow...
Ogłoszenie przez Stellantis przedłużonej do 10 lat ochrony na samochody z silnikami 1.2 PureTech zainteresowało wielu właścicieli borykających się z problemami charakterystycznymi dla 3-cylindrowej jednostki benzynowej. Uznanie dodatkowej gwarancji p...
„Ale co to właściwie za marka”? Już na pierwszym postoju DS 9 wzbudził zainteresowanie, ale chcieliśmy nietuzinkowy samochód, który rzadko można spotkać na polskich drogach, no to mamy. Rozpoczynamy długodystansowy test i na liczniku mamy już ponad 3...
Z dniem 1 września 2024 Peugeot zakończył używanie nazwy PureTech w stosunku do swoich silników benzynowych i hybrydowych. W ten sposób producent zamierza niejako odciąć się od problemów, które miały owe jednostki. Citroën i DS idą w ślady Peugeot i...
Francuzi to szczwane bestie. Media z ojczyzny bagietki donoszą o niezwykle ważnej decyzji, jaką podjął zarząd Peugeota. Okazuje się, że owiany złą sławą silnik 1.2 PureTech znika z oferty marki! Nie tak do końca... Oferowana aktualnie jednostka zmien...
Był PureTech, nie ma PureTecha. Ten silnik niestety podpadł użytkownikom za sprawą wielu problemów, które sprawiał w czasie eksploatacji. Stellantis robi więc małe "malowanie trawy", aby ta nazwa nie biła po oczach w katalogu. The post Malowanie traw...
Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot i Opel, stoi w obliczu licznych spraw sądowych. W Hiszpanii do sądów trafiło już ponad 100 pozwów w sprawie wadliwych silników 1.2 PureTech, łączna wartość spraw przekracza 1 mi...
Citroën C1 2015 r. pochodzący z roku 2015, z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM, przejechał już milion kilometrów. Właściciel planuje dojechać do dwóch milionów. Recepta na długowieczność? Dużo jeździć, ale nie tylko. Wiel Willems to 89-letni Holend...
Od 10. marca 2025 r. marki Peugeot, Citroën, DS Automobiles oraz Opel, należące do grupy Stellantis, wprowadzą obowiązkowe stosowanie nowego oleju 5W30 o normie FPW9.55535/03 dla silników benzynowych 1.2 PureTech w wersji bez turbosprężarki oraz dies...
Które silniki PureTech są wadliwe? Poprzednia generacja wiązała się z nadmiernym zużyciem oleju i problemami z paskiem rozrządu. Posiadacze wybranych modeli samochodów mogą ubiegać się o rekompensatę.
Wygląda na to, że zaczęła się fala podwyżek na platformach streamingowych. Można powiedzieć, że tym razem to nie Netflix zapoczątkował zmiany na polskim rynku, ponieważ drogę przetarł Disney+. Patrząc na to, że wszystko wszędzie robi się droższe, mam...