Wielu kierowców sądzi, że jeśli opony zimowe wyglądają dobrze i mają głęboki bieżnik, to wciąż są bezpieczne. Niestety to złudne wrażenie. Nawet nieużywana guma z czasem traci swoje właściwości, a samochód staje się trudniejszy do opanowania na śliskiej i oblodzonej drodze.
Wymiana dachu to kosztowna inwestycja, którą prędzej czy później rozważy każdy właściciel wiekowego domu. Nie wszystkie materiały starzeją się w tym samym tempie, jednak w niedalekiej przyszłości prawdopodobnie czeka nas fala remontów. AI wyliczyło,...
Rozpoczęły się tegoroczne żniwa, a wraz z nimi znaczenia nabierają coroczne dylematy rolników – zbierać słomę czy pozostawić ją na polu. Oczywiście w przypadku prowadzenia produkcji zwierzęcej na ściółce odpowiedź jest jednoznaczna, ale w gospodarstw...
Sprawne hamulce to podstawa bezpieczeństwa na drodze. W sercu układu hamulcowego znajdują się klocki, które podczas każdego hamowania muszą wytrzymać ogromne obciążenia i ekstremalne temperatury. Niektórzy kierowcy wymieniają je co 30 tysięcy kilomet...
Wymiana oleju to podstawowa czynność serwisowa, ale pytanie "co ile kilometrów?" nadal budzi sporo kontrowersji. Nie każdy interwał pasuje do każdego stylu jazdy. Możesz ryzykować, jeśli zbyt długo ignorujesz sygnały, że olej już się starł.
Podczas gdy większość kierowców pamięta o oleju silnikowym czy płynie hamulcowym, istnieje jeden płyn eksploatacyjny, o którym zapominają niemal wszyscy. To płyn do wspomagania układu kierowniczego, stosowany w wielu (choć nie we wszystkich) autach z...
Filtry w samochodzie to elementy, które wiemy, że w samochodzie są, ale już część kierowców zupełnie ignoruje termin ich wymiany. Sprawy komplikuje fakt, że w zależności od samochodu i miejsca oraz sposobu jego eksploatacji interwały wymiany są różne...
Trwa sezon wymiany opon na zimowe, wielu kierowców kupuje nowe ogumienie, ale są też tacy, którzy, skuszeni niższymi cenami, decydują się na zakup używanych opon zimowych. W pewnych przypadkach to faktycznie może być rozsądna decyzja, jednak kluczowe...
Sebastian M. miał mocno zmodyfikowane BMW i jechał co najmniej 315 km/h, ale opony w jego aucie dostosowane były do maksymalnie 300 km/h. To za szybka jazda spowodowała, że nie utrzymał się na łuku autostrady i wpadł na środkowy pas uderzając w rodzi...