General Motors ogłosiło plany zainwestowania 888 milionów dolarów na rozwój i produkcję szóstej generacji silników V-8 stosowanych modelach pick-up i SUV-ach. Nowa generacja silników ma zapewnić lepszą wydajność przy mniejszym zużyciu paliwa i redukcji emisji spalin.
Renault odświeża swoją gamę i rośnie w siłę na wielu rynkach, w tym w rodzimej Francji czy w Polsce. Strategia, którą przyjął Luca de Meo okazuje się być słuszna, oferowanie samochodów z klasycznymi napędami jest premiowane przez klientów zakupami. E...
Paliwa syntetyczne mają być furtką dla producentów, którzy będą chcieli oferować w Europie samochody z napędem spalinowym po 2035 roku. Chociaż wielu uznało je za nadzieję dla zachowania choć skrawka klasycznej motoryzacji w elektromobilnym świecie,...
Komisja Europejska powinna już w przyszłym roku dokonać przeglądu przepisów, które zakazują sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 r. - poinformował włoski minister przemysłu Adolfo Urso, którego cytuje Reuters.
Przepisy dotyczące zablokowania sprzedaży silników spalinowych miały zostać poddane analizie w 2026 roku. Włosi nie chcą tyle czekać, wskazując na kondycję europejskiego rynku samochodów.
„Zakaz musi zostać zmieniony” – to słowa ministra energii Włoch na temat zablokowania przez Unię Europejską możliwości produkcji silników spalinowych już za dekadę. Gilberto Pichetto Fratin wypowiedział tę kategoryczną opinię podczas Forum Ambrosetti...
Potrzeba jest matką wynalazku, a Mercedes w końcu zrozumiał tę prawdę. Niemiecka marka doszła do wniosku, że aby przetrwać, nie może zmuszać klientów do zakupu niechcianych produktów, lecz musi ponownie wsłuchać się w ich potrzeby i oczekiwania. Wizj...
Nie tylko Audi, Porsche czy Volkswagen zmieniają zdanie w kwestii samochodów elektrycznych. Te oczywiście mają przyszłość, ale nie uśmiercą tak szybko aut spalinowych (co od dawna głosi BMW, które dalej inwestuje w rozwój motorów benzynowych). Oto ja...
Ferrari opatentowało silnik V12 z owalnymi tłokami – technologia, która na pierwszy rzut oka wydaje się szalona, ale po bliższym przyjrzeniu się może okazać się jednym z rozwiązań dla przyszłości silników spalinowych.
Ferrari opatentowało silnik V12 z owalnymi tłokami – technologia, która na pierwszy rzut oka wydaje się szalona, ale po bliższym przyjrzeniu się może okazać się jednym z rozwiązań dla przyszłości silników spalinowych.
W obliczu licznych niepowodzeń, błędnych prognoz i porażek pierwotnych planów, wiara w szybki koniec silników spalinowych wydaje się dziś naiwna. Japońskie koncerny, takie jak Toyota, Subaru, Mazda, Suzuki i Daihatsu, przyjmują realistyczne podejście...