Kraje zachodnie skupiają się na konkurencji ze strony chińskich pojazdów elektrycznych. Natomiast trzeba podkreślić, że chińscy producenci samochodów nasycają również rynki pojazdami, które napędzane są paliwami kopalnymi.
W Internecie pojawia się coraz więcej fałszywych reklam. Oszuści wykorzystują w nich wizerunki znanych osób. Pojawia się w nich wizerunek prezydenta Karola Nawrockiego, ale także deepfejki z wizerunkami znanych dziennikarzy czy biznesmenów i ekspertó...
W Polsce i całej Europie rośnie problem sprzedaży podrobionej kawy. W sieci pojawia się coraz więcej fałszywych opakowań znanych marek, które do złudzenia przypominają oryginały.
Według raportu niemieckiej firmy analitycznej Schmidt Automotive, sprzedaż chińskich samochodów w Europie Zachodniej rośnie pomimo obowiązujących unijnych ceł na elektryczne pojazdy. W samym pierwszym kwartale 2025 roku udział chińskich marek w całko...
W polskich magazynach piętrzą się tony niesprzedanych ziemniaków, a na sklepowych półkach króluje towar z importu. Tylko w tym roku do Polski trafiło aż 100 tys. ton ziemniaków z Niemiec, co — zdaniem rolników — doprowadziło do załamania cen i utraty...
Jakub Jakóbowski, wicedyrektor Ośrodka Studiów Wschodnich i ekspert ds. Chin, dość dosadnie podsumował wnioski z tygodniowego pobytu w Azji, w tym rozmów w Pekinie. Autor zauważył ostateczne zerwanie Chin z doktryną „ukrywania potencjału” Deng Xiaopi...
Polskie lasy przeżywają grzybowe oblężenie – grzybiarze wracają do domów z pełnymi koszami borowików i kurek. Mimo ogromnego wysypu część zbiorów nie nadaje się do jedzenia. Wszystko przez robaczywe okazy, które spędzają sen z powiek nawet doświadczo...
Gatunki inwazyjne to często używane, ale nie przez wszystkich właściwie rozumiane pojęcie. Czym one są i jak mogą nam zaszkodzić? Międzyrządowa Platforma ds. Różnorodności Biologicznej i Usług Ekosystemowych (IPBES) w 2019 roku oficjalnie uznała ...
Świat nauki przeżywa kryzys, jakiego jeszcze nie było. Nowy raport pokazuje, że powstaje więcej fałszywych badań niż prawdziwych – a globalna sieć ‘fabryk artykułów’ zarabia na oszukiwaniu naukowców i opinii publicznej.