Prezes UOKiK nałożył na spółkę P4, operatora sieci Play, bardzo surową i wysoką karę. Urząd uznał, że stosowany przez firmę mechanizm jest niezgodny z prawem i stanowi niedozwoloną karę umowną. Decyzja organu nadzorczego nakłada na telekom również obowiązek zwrotu pobranych opłat abonentom. Wiadomo,...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zajął się zgłoszeniami klientów sklepu internetowego Empik. Osoby, które zostały poszkodowane mogą domagać się teraz pieniędzy.
Czy Netflix może podnieść ceny bez zgody konsumenta? Wielu polskich użytkowników zauważyło w 2024 roku, że opłaty za subskrypcję wzrosły – nawet o 7 zł miesięcznie. Problem w tym, że (zdaniem UOKiK) konsumenci nie wyrazili na to świadomej zgody. Plat...
Czysta energia kojarzy nam się raczej z “czystymi” praktykami. Niestety, ale nie zawsze tak jest. Na celowniku UOKiK znalazły się firmy z branży OZE, które sięgały po uczciwe metody.Rosnący rynek OZE oznacza tańszy prąd dla klientów oraz czystsze śro...
UOKiK przygląda się reklamom Wojanka - napoju, na punkcie którego dzieci ostatnio szaleją. Tymczasem w rozmowie z eDziecko.pl adwokat Tymoteusz Paprocki wyjaśnia, czym jest agresywna reklama i dlaczego należy chronić przed nią dzieci.
Apple pod lupą UOKiK. Konkretnie trzy spółki należące do koncernu. Urząd sprawdza, czy polityka prywatności systemów iOS i iPadOS naruszyła prawa konkurencji.By zrozumieć intencje UOKiK, należy nakreślić tło sprawy. Otóż Apple w 2021 r. wprowadził Ap...
Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko trzem spółkom koncernu Apple. Zarzuty dotyczą wątpliwego działania ochrony prywatności użytkowników w związku z nową polityką, wprowadzoną w 2021 roku. Na czym polegają zarzuty UOKiK wobec Ap...
Apple stanowczo odrzuca zarzuty UOKiK dotyczące narzędzia do wyrażania zgody na śledzenie i zbieranie danych. Spółka uważa, że te oskarżenia to atak konkurencji, której narzędzie ogranicza dostęp do informacji.
Zakupy robimy dziś wszędzie – w aplikacjach mobilnych, na zagranicznych platformach, w lokalnych sklepach internetowych czy stacjonarnie. Rynek sprzedaży konsumenckiej stale rośnie. Niezależnie od miejsca, w którym płacimy za towar lub usługę, chroni...