Przedsiębiorcy rozliczający samochody spalinowe w kosztach firmy muszą liczyć się z poważnymi ograniczeniami. Od 2026 roku limit odliczeń podatkowych spadnie ze 150 tys. zł do 100 tys. zł, co może oznaczać stratę nawet 20,5 tys. zł na jednym aucie - alarmuje "Rzeczpospolita". Eksperci radzą, by wpro...
Jeśli Komisja Europejska postawi na swoim, to – według niedzielnego wydania dziennika „Bild” – już za kilka lat samochody służbowe i auta wynajmowane będą wyłącznie elektryczne. Plany zostały już krytykowane […] Artykuł Unia chce wp...
W Sejmie trwają prace nad nowelizacją Prawa o ruchu drogowym, która może ułatwić życie handlarzom samochodów używanych. Zmiany przewidują m.in. rozszerzenie możliwości korzystania z tzw. tablic profesjonalnych - zielonych tablic rejestracyjnych - rów...
Niemieccy dziennikarze dotarli do roboczych dokumentów Komisji Europejskiej, które mogą mieć gigantyczny wpływ na rynek nowych samochodów na Starym Kontynencie. Wynika z nich, że już w od 2030 roku klienci flotowi, którzy odpowiadają za ponad 60 proc...
Komisja Europejska chce nieco przyśpieszyć proces elektryfikacji transportu. Jak informuje niemiecki Bild, KE zamierza zmusić firmy zajmujące się wynajmem samochodów do nabywania wyłącznie aut elektrycznych i to na pięć lat przed zaplanowanym na 2035...
Zakaz aut spalinowych w Unii Europejskiej: Rok 2035 został wcześniej wyznaczony przez Unię Europejską jako moment, w którym ma zostać zakazana sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi. Jednak wszystko wskazuje na to, że wprowadzenie zakazu może pr...
Wkrótce zmiana Od stycznia 2026 roku wejdą w życie przepisy, które diametralnie zmienią zasady podatkowego rozliczania samochodów wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Z perspektywy fiskusa wyraźnie widać kierunek – wspieramy elektromobilność...
Dla większości kierowców to dobra wiadomość - paliwa tanieją. Ale nie dla wszystkich. Użytkownicy LPG mogą czuć się pominięci: ceny gazu nie drgnęły nawet o grosz, a w niektórych województwach autogaz i tak jest rekordowo drogi.
Stellantis zatrudnił Gillesa Vidala, jednego z czołowych dyrektorów ds. designu w Renault. Będzie kierował projektowaniem europejskich marek grupy, zastępując ustępującego Jean-Pierre'a Ploué.
Miała być nowa era dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, skończyło się na planach. Stellantis zawiesza rozwój technologii wodorowej i wstrzymuje produkcję nowej gamy pojazdów użytkowych w Gliwicach. Powód? Wodór zbyt drogi i zbyt mało popularny.