KSeF działa już od kilku tygodni, ale faktura VAT RR nie stała się automatycznym obowiązkiem dla każdego rolnika ryczałtowego. Najwięcej zamieszania dotyczy dziś różnicy między sprzedażą produktów rolnych a zakupami w gospodarstwie. Artykuł Faktura VAT RR w KSeF. Papier nie zniknął pochodzi z serwis...
• Reforma PIP czeka na podpis prezydenta. Czy przedsiębiorcy mogą odetchnąć? • Koniec z braniem faktur w KSeF na premiera • Skarbówka zmieniła zdanie. Wielu przedsiębiorców nie uniknie KSeF • Choć faktura jest w KSeF, nie zawsze odliczamy z niej VAT...
Wraz z wdrażaniem Krajowego Systemu e-Faktur zmieniły się zasady dokumentowania kosztów, także tych związanych ze szkodami komunikacyjnymi. W praktyce o tym, czy VAT da się odliczyć, decyduje już nie tylko fakt naprawy, lecz moment i forma wystawieni...
Podatnikowi powinno na zasadach ogólnych przysługiwać prawo do odliczenia VAT naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych wystawionych i odebranych poza KSeF, pomimo obowiązku wystawienia faktury ustrukturyzowanej.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 20 maja 2026 r. (nr 0111-KDIB3-1.4012.205.2026.2.MG) rozstrzygnął, jak wystawić fakturę korygującą w Krajowym Systemie e-Faktur, gdy faktura pierwotna powstała jeszcze poza system...
Przedsiębiorca, który wystawił fakturę zbyt wcześnie, nie powinien być automatycznie traktowany tak, jakby wystawił pustą fakturę. Zmiana podejścia Krajowej Administracji Skarbowej porządkuje zasady rozliczania VAT przy przedwcześnie wystawionych fak...
• Od 1 marca ważne zmiany w sprawie sądowych sporów budowlanych • Czy fiskus może bezkarnie odmawiać odsetek za swoje błędy? • Odliczenie VAT z faktur poza KSeF. Fiskus może zmienić zdanie • Czy przesunięcia towarów trzeba dokumentować w KSeF? • K...
W lipcu sprzedano rzepak i wystawiono fakturę VAT, która dopiero w sierpniu trafiła do księgowości. Jak w takiej sytuacji prawidłowo rozliczyć VAT i czy może to rodzić konsekwencje?