Badanie opublikowane w „European Heart Journal” wskazuje na związek mikroplastiku we krwi z zawałem serca i miażdżycą. Artykuł Mikroplastik może zwiększać ryzyko chorób serca. Wykryto go u 84% pacjentów po zawale pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
Powikłania ciąży mogą zwiększać podatność na stres i wpływać na ryzyko nadciśnienia nawet kilka lat po porodzie – wynika z nowego badania. Artykuł Powikłania ciąży mogą zwiększać ryzyko chorób serca nawet kilka lat po porodzie pochodzi z serwisu Aler...
Długotrwałe przyjmowanie suplementów melatoniny, często stosowanych w celu poprawy snu i łagodzenia bezsenności, może wiązać się z wyższym ryzykiem rozwoju niewydolności serca, hospitalizacji z jej powodu oraz zgonu z jakiejkolwiek przyczyny – ogłosz...
Badanie obejmujące ponad 20 tys. pacjentów wykazało, że TBI może wiązać się z wyższą śmiertelnością z powodu raka mózgu. Artykuł Uraz mózgu może zwiększać ryzyko śmierci z powodu raka mózgu. Nawet 75% wyższe ryzyko pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
Osoby, które doświadczyły zawału serca, mają znacznie wyższy poziom mikro— i nanoplastiku w krwiobiegu niż pacjenci z przewlekłą chorobą niedokrwienną serca czy osoby zdrowe.
Choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów na świecie. Jednak istnieje prosty i skuteczny sposób na ich zapobieganie – regularna aktywność fizyczna! Już kilkanaście minut ruchu dziennie może znacząco poprawić zdrowie serca i wydłużyć życi...
Zaburzenia psychiczne mogą zwiększyć ryzyko chorób serca nawet o 100%. Artykuł Nowy raport: niektóre zaburzenia psychiczne mogą zwiększyć ryzyko chorób serca nawet o 100% pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
Nadciśnienie u 7-latków wiąże się z 40–50% wyższym ryzykiem śmierci sercowo-naczyniowej w dorosłości. Artykuł Wysokie ciśnienie krwi u dzieci zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu chorób serca w dorosłości pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
Wyniki badań potwierdzają, że pierwsze 1000 dni życia to kluczowy okres dla kształtowania zdrowia serca na przyszłość. Ograniczenie cukru w diecie niemowląt i małych dzieci nie tylko sprzyja lepszym wynikom zdrowotnym, ale też może zmniejszyć ryzyko...
Chociaż wizyty u dentysty nie należą do przyjemności, gabinet stomatologa raz na jakiś odwiedza niemal każdy. Czasami bywa konieczny poważniejszy zabieg, taki jak leczenie kanałowe zębów. Jak dowodzą naukowcy, nie warto go unikać, ponieważ może przyn...
Nowe badanie pokazuje, że częste jedzenie na wynos nasila stan zapalny i pogarsza metabolizm, zwiększając ryzyko chorób serca. Artykuł Jedzenie na wynos zwiększa stan zapalny i ryzyko chorób serca – nowe badanie pochodzi z serwisu Alert Medyczny.