UOKiK stawia zarzuty Biedronce – po licznych skargach konsumentów inspektorzy potwierdzili nieprawidłowości w oznaczaniu cen i promocji, które mogły wprowadzać klientów w błąd. Za niejasno komunikowane ceny Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. Zarzuty usłyszały również trzy osoby z...
UOKiK stawia zarzuty Biedronce – po licznych skargach konsumentów inspektorzy potwierdzili nieprawidłowości w oznaczaniu cen i promocji, które mogły wprowadzać klientów w błąd.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty firmom Orange i T-Mobile dotyczące prezentowania cen usług w sposób mogący wprowadzać konsumentów w błąd. Operatorom grożą kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Podstawą...
UOKiK przygląda się, czy operatorzy telekomunikacyjni — Orange i T-Mobile — nie wprowadzają konsumentów w błąd, podając w reklamach ceny uwzględniające rabaty, jako ceny wyjściowe. Efekt? Klient może zapłacić znacznie więcej niż się spodziewał. Kto m...
Fotowoltaika ma być remedium na coraz droższy prąd i wyższe rachunki. Nie wszystkie firmy, zajmujące się jej sprzedażą i instalacją, działają jednak uczciwie.Przeczytaj pełny artykuł tutaj: Fotowoltaika jednak nie taka korzystna? Kilka firm z zarzuta...
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty operatorowi sieci Plus, spółce Polkomtel. Chodzi o naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i stosowanie niedozwolonych postanowień umownych. Zakwestionowano praktyki polegaj...
Sąd podtrzymał decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), nakładającą na firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, karę finansową. Sankcja została nałożona za wprowadzającą w błąd kampanię reklamową "Tarcza Bi...
Sąd utrzymał karę w wysokości ponad 160 mln zł, którą nałożył prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na firmę Jeronimo Martins, właściciela Biedronki - podał UOKiK na platformie X. Firma została ukarana za wprowadzającą w błąd reklamę.
Ponad 160 mln zł kary dla Jeronimo Martins Polska stało się prawomocne. Sąd podtrzymał decyzję prezesa UOKiK z czerwca 2023 r. dotyczącą wprowadzającej w błąd promocji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. UOKiK mówi o ważnym sygnale dla rynku, a Biedro...
UOKiK poinformował, że sąd utrzymał w mocy decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącą akcji promocyjnej sieci Biedronka z 2022 roku. Oznacza to, że Jeronimo Martins Polska będzie musiała zapłacić ponad 160 mln zł kary. "UOKiK...