Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty firmom Orange i T-Mobile dotyczące prezentowania cen usług w sposób mogący wprowadzać konsumentów w błąd. Operatorom grożą kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Podstawą zarzutów jest przedstawianie cen z uwzględnieniem...
UOKiK przygląda się, czy operatorzy telekomunikacyjni — Orange i T-Mobile — nie wprowadzają konsumentów w błąd, podając w reklamach ceny uwzględniające rabaty, jako ceny wyjściowe. Efekt? Klient może zapłacić znacznie więcej niż się spodziewał. Kto m...
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny opowiada się za podatkiem od nadmiarowych zysków banków. Jego zdaniem sektor bankowy powinien pomóc kredytobiorcom, zamiast wypłacać miliardy dywidend. Proponuje też wsparcie taniego budownictwa, wakacje kredytowe i zatrz...
Niemal 40 proc. sklepów internetowych stosuje różne praktyki, które mają nakłonić nas do zakupów. Często są to dark patterns – działania wątpliwe etycznie, za które może grozić kara. Prezes UOKiK opisał przykłady takich manipulacji i przypomniał, jak...
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania przeciwko Orange i T-Mobile, stawiając zarzuty dotyczące wprowadzającego w błąd prezentowania cen usług telekomunika...
Zakupy robimy dziś wszędzie – w aplikacjach mobilnych, na zagranicznych platformach, w lokalnych sklepach internetowych czy stacjonarnie. Rynek sprzedaży konsumenckiej stale rośnie. Niezależnie od miejsca, w którym płacimy za towar lub usługę, chroni...
Czytanie cen w Biedronce wymaga znajomości wyższej matematyki - śmieją się czasami internauci. W jednym ze sklepów należących do sieci pojawiły się właśnie cenówki, z których niełatwo jest wyczytać, jaki produkt jest objęty promocją. Po naszej interw...