W 2025 r. w Europie zaczną obowiązywać nowe normy emisji spalin. Producenci muszą się w nie wpisać, a to wymaga modyfikacji pojazdów. Za modyfikację zapłacą oczywiście kierowcy. Ile konkretnie? Stellantis mówi o kwocie 2 tys. euro na samochód.
Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi przed niezwykle trudnym zadaniem, które będzie miało ogromny wpływ na przyszłość całej branży. Europejscy producenci samochodów muszą dostosować się do nowych, surowych norm dotyczących emisji dwutlenku węgla (CO...
Jeszcze do niedawna Stellantis twierdził, że nie zmienia kursu, stawia na elektromobilność i chce oferować wyłącznie auta elektryczne. Ta strategia pozostała w grze nawet po odejściu Carlosa Tavaresa. Teraz jednak okazuje się, że ten koncern walczy o...
Nowe normy emisji spalin nie dotyczą wyłącznie silników. Nadchodzące normy Euro 7, które mają wejść w 2030 roku, po raz pierwszy w historii będą regulować emisję pochodzącą ze ścierania opon.Według najnowszych badań niemieckiego ADAC, nowe przepisy m...
Przyszły rok będzie dla producentów bardzo trudny. W życie wchodzą nowe normy emisji CO2, które mocno dokręcają śrubę i sprawiają, że widmo olbrzymich kar za przekroczenie wytycznych jest bardzo realne. Większość koncernów, zrzeszonych w grupie ACEA,...
Kto trochę bardziej interesuje się motoryzacją, temu z pewnością obił się o uszy termin „Dyrektywa CAFE” albo „Nowe normy emisji CAFE”. I faktycznie coś takiego istnieje i wejdzie w życie już 1 stycznia 2025 r. Czym jest CAFE i co to oznacza dla prod...
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej przygotował prognozę pogody na jesień i zimę 2024/2025. Jaki będzie październik, listopad, grudzień i styczeń? Temperatura i suma opadów w niektórych częściach Polski może przekroczyć wieloletnią normę.
W Chinach już ponad poł miliona zużytych aut elektrycznych trafiło na złom, a z nimi ponad ćwierć miliona ton baterii. To nie tylko problem Chin. W ciągu dekady wartość tego rynku ma globalnie powiększyć się ponad dziesięciokrotnie.