Przyszły rok będzie dla producentów bardzo trudny. W życie wchodzą nowe normy emisji CO2, które mocno dokręcają śrubę i sprawiają, że widmo olbrzymich kar za przekroczenie wytycznych jest bardzo realne. Większość koncernów, zrzeszonych w grupie ACEA, walczy o poluzowanie przepisów. Jest tylko jeden...
Mamy run na giełdowe spółki, które mają cokolwiek wspólnego z wojskowością. Albo chociaż mogą mieć z tym coś wspólnego. Inwestorzy wyczuli wielkie zyski.
Ta marka produkuje najwięcej samochodów w Chinach i stopniowo chce podbijać inne rynki. Polska jest już na jej mapie. Oferta dostępnych modeli będzie tutaj dość szeroka, a jednym z kluczowych produktów jest BYD Seal, czyli elektryczny sedan. Czy to o...
Pfeifer & Langen Polska S.A. wyraża zaniepokojenie sytuacją na rynku cukru opisaną w ostatnich artykułach prasowych. Firma apeluje o prowadzenie działalności zgodnie z zasadami zdrowej konkurencji w obliczu trudnej sytuacji plantatorów.
30 sierpnia odbył się kongres Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (European Society of Cardiology, ESC). W jego trakcie przedstawiono nowe wytyczne dotyczące ciśnienia krwi. Co ważne, dodano także nową kategorię opisu ciśnienia krwi.
Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, zapowiedziała chęć osłabienia obowiązujących norm emisji. Producenci nie musieliby osiągać zakładanych wyników (ani płacić... Artykuł Unia Europejska chce osłabić normy emisyjne,...
W pierwszej połowie bieżącego roku odnotowano wzrost eksportu nieprzetworzonego drewna z Polski, głównie do Chin. Ten trend jest wynikiem kontraktów zawartych w 2023 r., które ustalały zasady sprzedaży na wiele miesięcy do przodu, jak informuje Minis...
Przemysł motoryzacyjny straszy unijnych urzędników, że otoczenie rynkowe sprawia, że będzie musiał zacząć likwidować fabryki i zwalniać ludzi. Jednym z winowajców... Artykuł Unia Europejska nie chce się ugiąć pod naciskami europejskich pr...
Czyżby unijni politycy nagle otrzeźwieli i zaczęli poważnie myśleć o dobru przemysłu motoryzacyjnego? Jak widać tak! Komisja Europejska zamierza dać producentom trzy lata, by ci mogli dostosować się do aktualnych przepisów.
W 2025 r. w Europie zaczną obowiązywać nowe normy emisji spalin. Producenci muszą się w nie wpisać, a to wymaga modyfikacji pojazdów. Za modyfikację zapłacą oczywiście kierowcy. Ile konkretnie? Stellantis mówi o kwocie 2 tys. euro na samochód.
Jak grają polscy siatkarze, hala musi być pełna. I tak zazwyczaj jest. Wyjątkiem był piątkowy mecz Memoriału Huberta Wagnera z Egiptem. Polacy wygrali 3:0 i ten triumf oglądało około 10 tysięcy widzów. To dużo, ale nie tyle, by zapełnić krakowską Tau...