Wbrew zapowiedziom MON, na niedawnych targach zbrojeniowych w Kielcach nie zawarto umowy na kolejną partię południowokoreańskich czołgów K2. Nie ma też informacji o realizacji dwóch innych zawartych wcześniej umów na broń z Korei Południowej. Jest za to taka, że przez pół roku praktycznie nic nie wy...
Komisja Europejska przedstawiła zaktualizowany szkic przepisów o cłach na samochody elektryczne produkowane w Chinach. Oprócz dotychczasowej opłaty importowej, która od zawsze... Artykuł Tesle „Made in China” z proponowanymi z...
W Polsce wytwarzamy około 20 procent leków z pierwszej polskiej listy leków krytycznych. Chcielibyśmy, by to było 80-90 procent. Ministerstwo Zdrowia sygnalizuje, że trzeba stworzyć system zachęt i jest dialog z firmami, jak te zachęty mogłyby wygląd...
Niemcy to największy rynek samochodów elektrycznych w Europie. Jeśli Niemcy przestają kupować, to Unia Europejska odnotowuje spadek itd. Wygląda na to,... Artykuł Tesla w NIEMCZECH ze spadkiem o zaledwie 36 procent rok do roku. Rośnie, bo...
Stellantis był w pierwszej połowie 2024 roku drugim najgorzej sobie radzącym finansowo [zachodnim] producentem samochodów na świecie. Koncern tracił klientów przez... Artykuł Citroen e-C3 opóźniony. Problemy z oprogramowaniem. Peugeot E-3...
W 2025 r. w Europie zaczną obowiązywać nowe normy emisji spalin. Producenci muszą się w nie wpisać, a to wymaga modyfikacji pojazdów. Za modyfikację zapłacą oczywiście kierowcy. Ile konkretnie? Stellantis mówi o kwocie 2 tys. euro na samochód.
Jak grają polscy siatkarze, hala musi być pełna. I tak zazwyczaj jest. Wyjątkiem był piątkowy mecz Memoriału Huberta Wagnera z Egiptem. Polacy wygrali 3:0 i ten triumf oglądało około 10 tysięcy widzów. To dużo, ale nie tyle, by zapełnić krakowską Tau...
Lipcowe fale upałów najprawdopodobniej były najsilniejszymi w tym roku. Prognozy wskazują, że do końca sierpnia nie odnotujemy kolejnych rekordów temperatury. Zdarzyć się może jednak, że jeszcze przed 1 września doświadczymy okresów z temperaturą niż...
W Chinach już ponad poł miliona zużytych aut elektrycznych trafiło na złom, a z nimi ponad ćwierć miliona ton baterii. To nie tylko problem Chin. W ciągu dekady wartość tego rynku ma globalnie powiększyć się ponad dziesięciokrotnie.
Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi przed niezwykle trudnym zadaniem, które będzie miało ogromny wpływ na przyszłość całej branży. Europejscy producenci samochodów muszą dostosować się do nowych, surowych norm dotyczących emisji dwutlenku węgla (CO...