Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt dotyczący wymagań jakościowych dla biomasy pozyskanej z drzew i krzewów. Zapowiedziało w nim wprowadzenie nowych norm jakościowych dla biomasy drzewnej, które mogą wpłynąć na dostępność oraz ceny pelletów i brykietów opałowych. Zaostrzone przepi...
W dniu 9 maja 2025 roku opublikowano rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska dotyczące wymagań jakościowych dla biomasy pozyskiwanej z drzew i krzewów, wprowadzanej do obrotu w postaci pelletu lub brykietu. Nowe przepisy mają na celu poprawę jak...
24 maja 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wymagań jakościowych dla biomasy drzewnej w postaci pelletu i brykietu. Nowe przepisy wprowadzają szczegółowe normy, które muszą spełniać producenci paliw stałych...
Świadomość ekologiczna, a też – nie ukrywajmy – zmieniające się przepisy i regulacje sprawiają, że coraz częściej poszukujemy alternatyw dla tradycyjnych paliw opałowych. Prym wiedzie pellet, jednak na rynku znaleźć można także inne propozycje. Ceny...
Chcesz zaoszczędzić na ogrzewaniu? Łuski gryki to tani, alternatywny materiał opałowy. Zanim jednak zdecydujesz się na grykę, sprawdź, w jakim piecu najlepiej je spalać łuski, jakie są zalety i wady tego paliwa oraz czy jego stosowanie jest naprawdę...
Masz piec na pellet i zastanawiasz się, czy możesz używać innych paliw? Odpowiedź może Cię zaskoczyć! W artykule odkrywamy najlepsze, bezpieczne i tańsze alternatywy dla pelletu, które świetnie sprawdzą się w Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak oszczę...
Brykiet z łuski słonecznika to innowacyjne, ekologiczne paliwo stałe, które coraz częściej pojawia się jako alternatywa dla tradycyjnych źródeł energii, takich jak pellet drzewny, węgiel czy drewno opałowe. Produkowany z odpadów przemysłu spożywczego...
W 2025 r. w Europie zaczną obowiązywać nowe normy emisji spalin. Producenci muszą się w nie wpisać, a to wymaga modyfikacji pojazdów. Za modyfikację zapłacą oczywiście kierowcy. Ile konkretnie? Stellantis mówi o kwocie 2 tys. euro na samochód.
W Chinach już ponad poł miliona zużytych aut elektrycznych trafiło na złom, a z nimi ponad ćwierć miliona ton baterii. To nie tylko problem Chin. W ciągu dekady wartość tego rynku ma globalnie powiększyć się ponad dziesięciokrotnie.