W czwartek Forum Odbiorców Energii Elektrycznej i Gazu przedstawiło raport pt. „Ocena wpływu wdrożenia celu 90 proc. redukcji emisji CO2 w gospodarce unijnej do 2040 r. oraz regulacji pakietu „Gotowi na wszystko 55” (Fit 55) na polski przemysł” na podstawie oceny Komisji Europejskiej.
Największe koncerny od lat redukują emisję CO2 związaną z produkcją opon. Na jakim etapie są obecnie? Czy da się produkować ogumienie w neutralny węglowo sposób? The post Opony bez emisji CO2. Czy da się je wyprodukować? first appeared on Wybór Kiero...
Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi przed niezwykle trudnym zadaniem, które będzie miało ogromny wpływ na przyszłość całej branży. Europejscy producenci samochodów muszą dostosować się do nowych, surowych norm dotyczących emisji dwutlenku węgla (CO...
Przyszły rok będzie dla producentów bardzo trudny. W życie wchodzą nowe normy emisji CO2, które mocno dokręcają śrubę i sprawiają, że widmo olbrzymich kar za przekroczenie wytycznych jest bardzo realne. Większość koncernów, zrzeszonych w grupie ACEA,...
Kto trochę bardziej interesuje się motoryzacją, temu z pewnością obił się o uszy termin „Dyrektywa CAFE” albo „Nowe normy emisji CAFE”. I faktycznie coś takiego istnieje i wejdzie w życie już 1 stycznia 2025 r. Czym jest CAFE i co to oznacza dla prod...
Zamiast zwiększać produkcję aut elektrycznych, największe koncerny motoryzacyjne planują kupić kredyty emisyjne od Tesli. W grę wchodzi miliard dolarów. Artykuł Zamiast kar od UE wolą płacić Tesli. Kreatywna księgowość emisji CO2 w branży motoryzacyj...
Włoski rząd sugeruje zawieszenie flagowego instrumentu polityki klimatycznej UE - systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2. Decyzji jeszcze nie podjął. Szuka rozwiązań obniżających wysokie ceny energii. Polski rząd też chce zmian w ETS.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen powiedziała 3 marca, że przyzna producentom samochodów trzyletnie okno na osiągnięcie celów emisji dwutlenku węgla, które pierwotnie ustalono na ten rok.
W samej tylko Holandii znajduje się około 16 tys. ciężarówek, które niesłusznie zaliczono do najniższej, 1 klasy emisji CO2. The post Tysiące ciężarówek z błędnie wpisaną klasą emisji CO2 – zamieszanie z opłatami appeared first on 40ton.
Obecne regulacje dotyczące EU ETS mają negatywny wpływ na wyniki finansowe osiągane przez giełdowe spółki. Te chcą dostosowania go do rynkowych realiów, jednocześnie deklarując, że nadal zamierzają ograniczać swój ślad węglowy.
Po długich oczekiwaniach i z około kwartalnym opóźnieniem, Bruksela przedstawiła projekt zmiany Rozporządzenia o Europejskim Prawie Klimatycznym i zaproponowała flagową legislację wprowadzającą cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2040 r. w wy...