Prezes UOKiK Tomasz Chróstny opowiada się za podatkiem od nadmiarowych zysków banków. Jego zdaniem sektor bankowy powinien pomóc kredytobiorcom, zamiast wypłacać miliardy dywidend. Proponuje też wsparcie taniego budownictwa, wakacje kredytowe i zatrz...
Niemal 40 proc. sklepów internetowych stosuje różne praktyki, które mają nakłonić nas do zakupów. Często są to dark patterns – działania wątpliwe etycznie, za które może grozić kara. Prezes UOKiK opisał przykłady takich manipulacji i przypomniał, jak...
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty firmom Orange i T-Mobile dotyczące prezentowania cen usług w sposób mogący wprowadzać konsumentów w błąd. Operatorom grożą kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Podstawą...
Pierwsze zarzuty za pseudoekologiczną komunikację marketingową – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna walkę z nieuczciwymi praktykami firm kurierskich i e-commerce, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd „zielonymi” hasłami. ...
Zakupy robimy dziś wszędzie – w aplikacjach mobilnych, na zagranicznych platformach, w lokalnych sklepach internetowych czy stacjonarnie. Rynek sprzedaży konsumenckiej stale rośnie. Niezależnie od miejsca, w którym płacimy za towar lub usługę, chroni...
Czytanie cen w Biedronce wymaga znajomości wyższej matematyki - śmieją się czasami internauci. W jednym ze sklepów należących do sieci pojawiły się właśnie cenówki, z których niełatwo jest wyczytać, jaki produkt jest objęty promocją. Po naszej interw...
UOKiK przygląda się, czy operatorzy telekomunikacyjni — Orange i T-Mobile — nie wprowadzają konsumentów w błąd, podając w reklamach ceny uwzględniające rabaty, jako ceny wyjściowe. Efekt? Klient może zapłacić znacznie więcej niż się spodziewał. Kto m...
PFR Ventures Otwarte Innowacje 2.0 i Vastpoint Ventures złożyły wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy pod nazwą Vastpoint Ventures Fund 1 ASI, którego zadaniem będzie finansowa...