Wyniki najnowszego badania potwierdzają korzyści, jakie niesie ze sobą dieta śródziemnomorska, zwłaszcza dla kobiet. Analiza nawyków żywieniowych ponad 100 tysięcy kobiet, które zebrano w ciągu 20 lat, rzuca nowe światło na wpływ diety śródziemnomorskiej na ryzyko wystąpienia dwóch groźnych rodzajów...
Dieta śródziemnomorska może chronić przed demencją i chorobą Alzheimera – nawet osoby z wysokim ryzykiem genetycznym mogą odnieść realne korzyści. Artykuł Nowe badania: dieta śródziemnomorska może zniwelować ryzyko genetyczne choroby Alzheimera pocho...
Badania pokazują, że dieta śródziemnomorska w ciąży poprawia zdrowie matki i dziecka, wspierając odporność i ograniczając infekcje. Artykuł Nowe badania: dieta śródziemnomorska w ciąży wspiera zdrowie matki i dziecka pochodzi z serwisu Alert Medyczny...
Odpowiednia dieta może pomóc w walce z demencją. Najnowsze wyniki badań naukowców z Mass General Brigham, Harvard T.H. Chan School of Public Health oraz Broad Institute MIT rzucają nowe światło na walkę z chorobą Alzheimera. W publikacji na łamach cz...
Nowe badanie prowadzone przez naukowców z USA i Grecji pokazuje, że dieta śródziemnomorska może znacząco zmniejszać ryzyko udaru, w tym udaru niedokrwiennego i krwotocznego. Jak wynika z analiz obejmujących okres 21 lat, w przypadku najbardziej zagro...
Dietetycy chętnie ją polecają, bo jest skuteczna, bezpieczna i łatwa do utrzymania. Teraz wygrała ranking na najlepszą dietę dla zdrowia serca. Jest też najlepsza przy nadciśnieniu tętniczym. Promuje ją także NFZ.
Przez lata dieta śródziemnomorska była uznawana za złoty standard żywienia wspierającego zdrowie mózgu. Nowe badanie prowadzone przez naukowców z Harvard University pokazuje jednak, że istnieje sposób odżywiania, który może zapewniać jeszcze lepszą o...
Przez całe lata żyliśmy w przekonaniu, że to, co najlepsze dla naszego zdrowia, pochodzi z malowniczych, nasłonecznionych regionów południowej Europy. Dieta śródziemnomorska bogata w oliwę z oliwek, świeże warzywa i ryby była wielokrotnie ogłaszana n...
Choć cukinia długo uchodziła za warzywo drugoplanowe, dziś coraz częściej występuje w roli głównej – tym razem nie chodzi jednak o leczo czy zapiekankę, ale formę surową, lekką i odświeżającą. Tak przygotowana przypomina włoskie carpaccio z warzyw, l...
Tradycja zawijania składników w płaskie pieczywo ma głębokie korzenie w kulturach kulinarnych Lewantu i basenu Morza Śródziemnego, niegdyś stanowiła bowiem praktyczny sposób posilania się podczas pracy. Taka forma serwowania posiłków pozwala na stwor...
Oliwki to jeden z tych produktów, których nie może zabraknąć w kuchni śródziemnomorskiej. Sprawdzają się genialnie nie tylko w sałatkach, makaronach czy na przekąskę jako element deski serów i wędlin. Można zrobić z nich również tapenadę, obłędną pas...