Na łamach pisma „The Journal of Nutrition” pojawiły się wyniki badań, które z pewnością ucieszą fanów… jajek. W Polsce nadal wiele osób niesłusznie ich unika, bo dotąd były kojarzone ze zwiększonym ryzykiem chorób układu krążenia. Ten mit został jednak obalony, a naukowcy potwierdzają ich dobroczynn...
źródło: https://zwierciadlo.pl/zdrowie/558322,1,naukowcy-jedz-5-sztuk-tygodniowo-a-ryzyko-alzheimera-spadnie-o-27.read
dodano: 11-05-2026 11:33:04
Inne znaleziska:
Steam Machine to hit. Sprzedają się tysiące sztuk tygodniowo
geekpedia.pl
Mimo iż stworzone przez drużynę Gabe’a Newella połączenie konsoli oraz komputera nieco zawodzi pod względem specyfikacji, to i tak gracze kupują ten sprzęt na potęgę. Steam Machine zadebiutował na rynku zaledwie kilka tygodni temu. I chociaż z pozoru...
geekpedia.pl
19-07-2026 08:05:06
19-07-2026 08:05:06
Jedz kilka sztuk dziennie. Przestaniesz mieć ochotę na słodkie i zrzucisz zbędne kilogramy
top.pl
Niepozorny egzotyczny owoc zdobywa coraz większą popularność. Jego smak przyciąga zarówno miłośników zdrowego żywienia, jak i tych szukających nowych kulinarnych inspiracji oraz słodkiej przekąski. Coraz więcej osób sięga po niego regularnie, odkrywa...
top.pl
24-03-2026 11:44:05
24-03-2026 11:44:05
90–120 minut treningu siłowego tygodniowo może zmniejszać ryzyko zgonu – dane z 30-letniego badania
alertmedyczny.pl
Nowe badanie sugeruje, że 90–120 minut treningu siłowego tygodniowo może znacząco zmniejszać ryzyko zgonu i wspierać zdrowie serca. Artykuł 90–120 minut treningu siłowego tygodniowo może zmniejszać ryzyko zgonu – dane z 30-letniego badania pochodzi z...
alertmedyczny.pl
04-06-2026 01:04:19
04-06-2026 01:04:19
Jedz kilka razy w tygodniu. Ryzyko alzheimera może spaść nawet o 27 procent
interia.pl
Jajka przez lata budziły mieszane emocje, głównie z powodu cholesterolu. Dziś coraz częściej wracają jednak w zupełnie innym kontekście: jako prosty, tani i odżywczy produkt, który może wspierać mózg w procesie starzenia. Najnowsze badanie opublikowa...
interia.pl
14-05-2026 06:12:35
14-05-2026 06:12:35
Jedz codziennie to warzywo. Obniża ryzyko rozwoju nadciśnienia
kobieta.onet.pl
Codzienne jedzenie pomidorów może znacząco obniżyć ryzyko rozwoju nadciśnienia — wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Barcelonie. Naukowcy wykazali, że spożywanie ponad 110 gramów pomidorów dziennie zmniejsza ryzyko tej chor...
kobieta.onet.pl
04-06-2026 06:52:07
04-06-2026 06:52:07
Jedz takie ryby raz w tygodniu. Maleje ryzyko udaru i chorób serca
rynekzdrowia.pl
Regularne spożywanie ryb może wspierać profilaktykę chorób sercowo-naczyniowych. Najwięcej korzyści przynoszą tłuste gatunki bogate w kwasy omega-3, takie jak łosoś, makrela, śledź czy sardynki.
rynekzdrowia.pl
23-07-2026 16:03:08
23-07-2026 16:03:08
Blokuje apetyt na słodycze, reguluje jelita. Naukowcy: jedz tylko o tej porze
rynekzdrowia.pl
Chociaż daktyle wciąż traktowane są raczej jako okazjonalna przekąska, warto rozważyć włączenie ich do diety na stałe. Mogą dostarczać błonnika, przeciwutleniaczy i składników mineralnych, które wspierają metabolizm i układ krążenia. Jak wynika z bad...
rynekzdrowia.pl
23-04-2026 20:42:09
23-04-2026 20:42:09
Uraz mózgu może zwiększać ryzyko śmierci z powodu raka mózgu. Nawet 75% wyższe ryzyko
alertmedyczny.pl
Badanie obejmujące ponad 20 tys. pacjentów wykazało, że TBI może wiązać się z wyższą śmiertelnością z powodu raka mózgu. Artykuł Uraz mózgu może zwiększać ryzyko śmierci z powodu raka mózgu. Nawet 75% wyższe ryzyko pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
alertmedyczny.pl
11-06-2026 13:04:11
11-06-2026 13:04:11
Praca domowa kobiet jest nieodpłatna, ale bezcenna. Płatna dałaby paniom extra dochód nawet 1,2 tys. zł tygodniowo
obserwatorgospodarczy.pl
To, czego nie widać na pierwszy rzut oka bardzo często jest tym, nad czym należałoby się pochylić i zbadać. Jak się okazuje, praca domowa kobiet podejmowana w ramach gospodarstw domowych jest ważnym segmentem zwiększającym PKB Polski.  Dane GUS i PIE...
obserwatorgospodarczy.pl
21-07-2025 13:37:03
21-07-2025 13:37:03
130 tys. nadgodzin tygodniowo na Kanarach. 1/4 bez zapłaty
wyspykanaryjskie.info
Związek zawodowy CCOO ujawnia szokujące dane o niepłaconych nadgodzinach na Wyspach Kanaryjskich. Ponad 8200 pracowników najemnych pracuje za darmo każdego tygodnia, co oznacza straty na poziomie 34 milionów euro rocznie. Najgorzej jest w sektorze pu...
wyspykanaryjskie.info
23-07-2025 07:52:04
23-07-2025 07:52:04